Úplne nové BMW X3 je realitou a ja vám v predpremiére prinášam prvé dojmy priamo z Mníchova

Plejáda moderných technológií, trendy dizajn a GTI s 200-koňovým 2.0 TSI! Nové Polo je realitou
Jaguar postavil extrémnosť, aká tu nemá obdoby. XE SV Project 8 vyráža parametrami dych

X3 je jeden z najdôležitejších modelov značky BMW a ani v prípade novej, v poradí už tretej generácie tomu nebude inak. Jej príchod na scénu bol naplánovaný na tento rok, no a v tomto momente už novinka nie je žiadnym tajomstvom, keďže stredne veľké SUV z Mníchova si práve v uplynulých hodinách odkrútilo svoju svetovú premiéru. Ako ste však určite postrehli na mojich sociálnych sieťach (hlavne vďaka prenikavo modrom M760Li), ja so novú X3-ku videl naživo už pred pár týždňami, nakoľko som sa zúčastnil predpremiéry, respektíve akéhosi “preview shootingu” priamo v Mníchove. Pochopiteľne, do dnešného dňa som vám nemohol novinku ukázať, oficiálne odhalenie už ale máme za sebou, preto vám prinášam moje prvé, naozaj autentické dojmy, ktoré som si pre vás medzičasom pripravil. Dokonca, v priestoroch skutočne profesionálnych foto ateliérov (pekný zážitok vidieť naživo) bola možnosť dať dokopy video, preto okrem základných informácii, osobných dojmov a fotogalérie si môžete pozrieť aj krátke video, kde vám predstavím highlighty novinky.

 

 

Po stránke dizajnu sa síce diametrálne odlišnosti nečakali, osobne si však myslím, že dizajnových zmien je viac než dosť. Samozrejme, charakteristický tvar bočnej siluety ostáva viac-menej zachovaný, oba konce karosérie však prešli naozaj veľkými zmenami. Áno, ako prvé vám udrie do očí predná maska, všimnúť si však rozhodne treba citeľne nižšiu prednú kapotu a vo všeobecnosti značne modernejšie a atraktívnejšie tvary. S tým súvisí aj výborná aerodynamika, keďže nová iks-trojka sa pýši koeficientom odporu vzduchu len 0,29. Čelným partiám dominujú ostrejšie tvarované svetlá s hranatejšími angel eyes, pričom v základe budú v ponuke bi-xenónové svetlá a následne za príplatok full-LED technológia. Je zrejmé, že v prípade SUV-čiek svetlá naďalej nebudú napojené priamo na povestnú masku ako sme svedkami v radoch 3, 5 či 7, aj tu ale ľadvinky podstatne nabrali na rozmeroch, dokonca sa pýšia i systémom aktívnych klapiek, ktoré sa otvárajú podľa potrieb.

Nová generácia je postavená na novej platforme, jej rázvor sa natiahol o približne 55 milimetrov, pričom obúvať bude 18 až 21″ disky. Zaujímavosťou je nová, až o 12 centimetrov dlhšia panoramatická strecha, pozornosť si ale zaslúžia aj zadné, značne prepracované svetlá s efektnou grafikou. Mimochodom, ako odznelo pri predstavovaní vozidla, veko batožinového priestoru je plne elektricky ovládateľné už v základe. Spomenúť rozhodne treba aj úbytok hmotnosti o 55 kilogramov vzhľadom na danú verziu, ale aj slušnú svetlú výšku na úrovni až 205 milimetrov. Žiaľ, vzduchový podvozok k dispozícii nie je (GLC i Q5 má). Ako je už zvykom, v ponuke bude ako elegantná línia (Luxury) tak aj športové vyhotovenie (M Sport). Úplnou novinkou v portfóliu je však ostrá, nielen na pohľad ešte športovejšia verzia M40i, ktorá bola doposiaľ doménou len X4-ky.

 

 

Najväčší progres osobne vidím v interiéri, kde nájdeme úplne novú palubnú dosku. Tá sa nesie v duchu súčasných trendov značky, jej dominantou je teda až 10,25″ dotyková obrazovka, ktorá sa vztyčuje zo značne užšej palubovky. Ide tak o najnovšiu generáciu iDrivu, ktorý aj v tomto prípade dostal nielen ovládanie gestami, či parádne gadgety, ale aj perfektný 3D náhľad pri parkovaní. Pochváliť treba aj nový multifunkčný volant s hrubším vencom, no a asi nikoho neprekvapím, keď napíšem, že v ponuke budú aj plne digitálne budíky či 3-zónová klimatizácia. Aj vnútrajšok je teda podstatne krajší a modernejší, evidovať však aj väčšiu priestrannosť, najmä v zadnej časti, a to či už na nohy alebo hlavu. Posed za volantom mi prišiel pritom na pomery danej triedy nižší, čo ostatne potvrdzuje športovejšie tradície značky. Ak sa pýtate na kufor, ako odznelo vo videu, jeho veľkosť je 550 až 1600 litrov.

Na záver technika. Ponuka motorizácii je v zásade dobre známa, podotknúť pritom treba, že pohon xDrive a 8-stupňová automatická prevodovka je štandardom pre všetky verzie. Benzínová ponuka ráta predovšetkým s 2-litrovým štvorvalcom, ktorý je po ruke v dvoch vyhotoveniach – 20i (135 kW / 184 k) a 30i (185 kW / 252 k). Inými slovami, tradičný benzínový trojlitrový šesťvalec je už doménou len úplnej novinky – vrcholné X3 M40i s výkonom až 265 kW / 360 koní. Vrcholný model dokáže akcelerovať na stovku už za 4,8 sekundy, pričom, možno nejde o úplne posledné slovo. V kuloároch sa relatívne dosť šepká aj o X3 M, zatiaľ ide ale len o špekulácie. Naftová ponuka je následne v zásade dobre známa – štvorvalcové 20d (140 kW / 190 k) a šesťvalcové 30d (195 kW / 265 k). Aby som to zhrnul, po skúsenosti s novým GLC aj Q5-kou sa trieda stredne veľkých SUV pravdu povediac s príchodom novej X3-ky neskutočne vyrovnaná a sám som zvedavý, ktorý z trojice nemeckých prémioviek zaznamená najväčší úspech. Mám totiž pocit, že čím sa nové automobily viac a viac približujú k dokonalosti, rozdiely medzi jednotlivými modelmi čoraz viac zanikajú. Tak či onak, skutočne vydarené tvary a povestne výborné jazdné vlastnosti bavorákov novej X3-ke hrajú do kariet.

 

zdroj | BMW
fotky | Jesse Posch Photomedia

8 Comments

  1. viviv píše:

    Krásne autíčko! Hneď by som sa do neho zavŕtala zaradila, stlačila plyn a frčali by som s vetrom o preteky. Ešte by som si ho teda vyladila nejakými serepetičky pre ženské aby som sa tam cítila ako doma. Našla som pár pekných kúskov na https://www.livli.sk/ mám ich vo svojom aute a hneď mi to zútulnila autíčko a cítim sa tam lepšie

  2. KarolLovic píše:

    Wow, to je teda veľký luxus. Ja mám tiež BMW X3, ale o poznanie straší model. Aj tak som s ním ale spokojný. Obzvlášť teraz, keď som si do neho nechal nahrať u https://www.autaslovensky.sk/ češtinu, aby som autu rozumel. Nehovorím ale, že by som napríklad niekedy nejaké novšie nechcel, to rozhodne áno.

  3. Ado píše:

    Inak ,Martin, budu aj verzie 35d(alebo po novom 40d) ? Lebo ani pri 5tke ešte nieje a ani tu sa nespomína .. Vdaka 🙂

    • martinzmartina martinzmartina píše:

      o 35d nepadlo na prezentácii ani pol slova, takže pochybujem, že časom príde, 40d už vôbec. 40d myslím bude len pre rad 7, prípadne X5, aj keď, možno ešte v päťke je šanca, že sa ukáže neskôr. BMW už celkovo zjednocuje postupne tie verzie len na 20,30,40i/d 🙂

      • Laco píše:

        5series uz ma k dispozicii tak 540d, ako aj 550d (pre nemecky trh). V X3 ale nepredpokladam ani jeden z tychto variantov, mozno vsak BMW prekvapi 🙂

  4. Martin.d píše:

    No aj tak drvivá väčšina predaných X3 bude 2.0d

  5. Vitamín AMG píše:

    GLC vo verzi 63s AMG s 612 PS ju zotre jak Cif zapecenu mastnotu zo sporaka v tv reklame.

    PS útok teplákových chlapcov z BMW fanklubu o 3 2 1… ??

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *