Mohlo by sa zdať, že počas leta aj automobilky trošku zvoľnia tempo, čo je do istej miery aj pravda, zďaleka to však neznamená, že nepracujú na tom, aby do sveta vypustili opäť niečo nové. Ostatne, len za posledné týždne sme toho spoznali viac než dosť, no a v duchu niekoľkých avíz sa dnes zoznamujeme s ďalším, vskutku zaujímavým modelom. Značka Mercedes-Benz už totiž nejaký ten piatok teasuje, že 18. júla svetlo sveta uzrie jej úplne nový model, vôbec prvý pick-up s hviezdou v znaku. Áno, trieda X je skutočne realitou a po dnešnej opäť zaujímavej prezentácii vieme všetko podstatné. Asi každému bolo zrejmé, že dizajn sériovej verzie príde o viacero koncepčných prvkov a riešení, X-ko s dĺžkou 5340 mm však vo finále vyzerá i tak slušne.
Najmä predná časť efektne zapracúva súčasné (ale aj budúce) trendy značky, avšak najmä pri pohľade z profilu novinka netají svoj pôvod. Nie je žiadnym tajomstvom, že stuttgartský pick-up vznikol na základe spolupráce s alianciou Renault-Nissan, i keď v konečnom dôsledku toho veľa spoločného až tak nemajú. Vpredu sme svedkami masívnej masky, efektné a aj pomerne úzke svetlomety disponujú LED technológiou, na opačnom konci karosérie je už však dizajn podstatne fádnejší a strohší.
Slovami chvály však netreba šetriť v interiéri, kde evidujeme na pomery pick-upov nevídané vyhotovenie a spracovanie. Pri prižmúrení oka by totiž azda málokto povedal, že sa pozeráme na vozidlo tohto segmentu, o čom svedčí nielen samotný dizajn, ale aj použité materiály a celkový dojem z palubnej dosky. Kapitolou samou o sebe sú prítomné technológie, o ktorých automobilka tvrdí, že sú v segmente neraz až revolučné. Okrem multimediálneho prostredia Comand Online či plejády prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti v ponuke nebude chýbať ani Active Brake Assist, Lane Keeping Assist či Traffic Sign Assist. Je jasné, že základné, nazvime to pracovné verzie nebudú posádku hýčkať takýmito technickými a dizajnovými vychytávkami (nie každý si na ne potrpí, resp. ich zaplatí), v opačnom prípade však môžeme skutočne hovoriť a jasných znakoch “prémiovosti”.
Ako už určite viacerým medzičasom došlo, najväčším ťahákom X-ka bude naftový 3-litrový šesťvalec pod kapotou. Reč je o verzii X 350d, ktorej podstatou je 190 kW / 258 koní a 550 N.m, štandardný permanentný pohon všetkých štyroch kolies 4Matic a zároveň aj 7-stupňová automatická prevodovka 7G-Tronic Plus. V ponuke však nebude chýbať, pochopiteľne, ani dieselový štvorvalec, a to dokonca v dvoch výkonnostných verziách – jedným turbom preplňované X 220d (120 kW / 163 k a 403 N.m) a dvomi turbami preplňované X 250d (140 kW / 190 k a 450 N.m). Navyše, na istých trhoch si na svoje prídu aj prívrženci benzínových agregátov, ktorým automobilka ponúka 2-litrovú X 200-ku, ktorej výkonnostný potenciál je na úrovni 122 kW / 166 k a 238 N.m. Na záver dodávam, že brodovisť X-ka je na úrovni 600 milimetrov, súčasťou opcie bude uzávierka diferenciálu na zadnej náprave, no a pokiaľ ide o príves, tlačová správa hovorí o vyše 3,5-tonovej váhe. Predaj triedy X začne v priebehu novembra za ceny od 37-tisíc €.
zdroj | Daimler
2 Comments
Načo to komu bude by ma zaujímalo.. máte nejaké nápady?
Nato že máš nadupaneho pracanta ,ktorý bude lepší ako japonská konkurencia