Mercedes-AMG vypúšťa na cesty najpekelnejšie kombi na trhu, E 63 (S) 4Matic+ Estate

Golf vstupuje do nového roka s rozsiahlou modernizáciou, zmeny neobišli ani 310-koňové R-ko
Najsilnejšia a najrýchlejšia Octavia je tu. Škoda odhaľuje vyšperkovanú verziu RS 245

Nie je tomu tak dávno, presnejšie v závere októbra, keď som ostal v nemom úžase po tom, ako svetlo sveta uzrelo úplne nové E 63. W213-ková generácia sa tak dočkala svojho najvýkonnejšieho vyhotovenia. V úvode februára sa však táto AMG-čková ponuka rozširuje, keďže Mercedes-Benz predstavuje druhý karosársky variant, ktorého celý názov znie Mercedes-AMG E 63 (S) 4Matic+ Estate. Z Affalterbachu tak prichádza vrcholný model pre tých, ktorým šesťvalcové E 43 kombi, povedzme, nestačí, alebo ich srdce bije výhradne pre povestné a poctivé áemgéčka. V prípade najnovšieho prírastku už nenájdeme známý 5,5-litrový agregát, ale v duchu súčasných trendov a zaužívaných motorizácii sa opäť stretávame s 4-litrovým osemvalcom biturbo. Rovnako, ako je tomu v sedane, aj tu budú na výber dve verzie – “základné” vyhotovenie počíta s výkonom 420 kW / 571 koní a 750 N.m, zatiaľ čo S-kový model disponuje výkonom až 450 kW / 612 koní a ešte masívnejších 850 N.m. 

V oboch prípadoch sa o sprevodovanie stará špičková 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT, no a ako názov napovedá, prítomný je aj sofistikovanejší pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+. Inými slovami, v rámci jazdného režimu Race a po následnom aktivovaní režimu Drift Mode dokáže na zadnú nápravu preniesť všetok výkon (!), a to až dovtedy, pokým vodič tento mód nevypne. Podstatné pritom je, že vďaka účinnému pohonu všetkých štyroch kolies dokáže tento rodinný kombík vo verzii E 63 S 4Matic+ Estate doslova vystreliť na stovku len za 3,5 sekundy, pričom vrátane AMG Driver’s paketu dokáže uháňať nie 250 km/h, kedy obyčajne zasiahne obmedzovač, ale až 290 km/h. Vďaka týmto parametrom sa stáva toto E-čko kráľom hneď v niekoľkých disciplínach – okrem toho, že ide o najvýkonnejší osemvalec v ponuke Mercedesu, najvýkonnejšiu triedu E v histórií, ide aj o vôbec najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériovo vyrábané kombi ponúkané na našom trhu.

 

 

Navonok éčko citeľne zmohutnelo, za čo môžu najmä rozšírené blatníky o 27 milimetrov, ale aj agresívnejší bodykit s väčšími otvormi vpredu či rozmerným difúzorom a štvoricou výfukov vzadu. Predná maska sa čoraz viac začína uberať smerom k modelu GT R, kde sme prvýkrát spoznali takzvaný Panamericana gril. Toto riešenie okrem toho ukrýva aj špecifické chladenie, ktorého prúdenie je upravované podľa potrieb. Pri AMG-čku taktiež došlo k posilneniu brzdového systému, nakoľko štandardne disponuje 360-milimetrovými kotúčmi, za príplatok je ale možné siahnuť až po 402 vpredu, respektíve 360-milimetrových karbón-keramických kotúčoch vzadu. Tie určite padnú vhod, keďže v prípade prítomných kvapalín a vodiča sa hmotnosť pohybuje na úrovni 2 060 kilogramov. Pekelné kombi je vybavené vzduchovým podvozkom, adaptívnymi tlmičmi, mechanickým samosvorom (s elektronickým ovládaním) či 3-stupňovým ESP. A aby som nezabudol, veľkosť batožinového priestoru je obrovských 640 litrov, po sklopení zadných sedadiel dokonca 1 820 litrov. V interiéri pochopiteľne nechýba dvojica 12,3″ obrazoviek, karbónové detaily či príplatkové škrupinové sedadlá. Čerešničkou na torte je úvodná Edition 1-ka, ktorá púta pozornosť navyše efektným polepom či exkluzívnymi lakmi designo selenite grey magno či designo night black magno. Výstavná premiéra sa uskutoční približne za mesiac v Ženeve, takže už čoskoro vám určite prinesiem aj moje prvé dojmy.

 

zdroj | DAIMLER

4 Comments

  1. Michael píše:

    Vždy mi prišli tieto druhy áut smiešne, také “športové kombíky”, skoro prvotriedny oxymoron na čele asi s kráľom RS6 😀 No je vidieť že dizajnéri majú stále zmysel pre humor a asi aj niektorí jedinci čo si toto kúpia 😀 Uchádza mi totiž úplne zmysel, ale veď asi vedia čo robia a asi si to aj niekto kúpi… 😀
    “…3,5 sekundy…” 😀

  2. Kevin píše:

    Dosť nabombený ..

Napísať odpoveď pre Michael Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *