Legendárne G-čko oficiálne útočí v novodobej podobe a v lepšej forme ako kedykoľvek predtým

Plug-in hybridná i8-čka s futuristickým dizajnom prichádza o strechu a naberá na sile
Nové Á-čko prináša do hry nielen atraktívnejší dizajn, ale aj technológie nevídaných rozmerov

Trieda G sa stala fenoménom automobilového priemyslu najmä posledných rokov. Samozrejme, ikonický Geländewagen ťaží najmä zo svojej siahodlhej histórie, ktorá je pointou tak silného brandu, paradoxne však jeho najväčšia sláva nastala až v 21. storočí – z dopytového hľadiska sa G-čko stalo najpredávanejším až po dlhých desiatkach rokov, teda v čase, kedy sa čakal jeho odchod. Neviem, či som tým povedal úplne trefne danú podstatu, no mercedesácka krabička je svetovým unikátom (aj) preto, lebo automobilka Mercedes-Benz najväčší počet vyrobených kusov za rok zaznamenala paradoxne až desiatky rokov po tom, ako bol spustený predaj.

Keď Nemci povedali, že sa chystá už naozaj definitívny koniec (lebo tých “nedefinitívnych” bolo hneď niekoľko), jedná časť obecenstva sa radovala, druhá smútila. Trieda G je totiž presne ten typ auta, ktorý keď nemilujete, tak ho priam neznášate. Lenže, G-čko nemalo mať na pláne scenár ako Defender, nakoľko jeho priamý nástupca bol v príprave dlho predtým, než sa ukončila výroba aktuálnej generácie. Takže, dnešným dňom sa z Detroitu veľkolepo predstavuje nová generáciu. Teda, takto. Áno, nie som slepý a asi nik z vás, keď práve čítate tieto riadky, takže ono to na pohľad až tak nové G nie je. Jedine, že by bolo. V skratke povedané, ide o úplne nové auto, akurát vyzerá prakticky úplne rovnako.

 

 

A teraz si položme otázku. Kto z vás čakal nieč úplne iné? Azda len niekto pekne naivný, veď predsa keď sa niečo predáva skrz svoj jedinečný zjav, asi ho nik meniť nebude, najmä v dobe, keď je marketing alfou a omegou. Tak či onak, informácia o tom, že novinka je o citeľných 53 milimetrov dlhšia a až o 112 milimetrov širšia, dáva jasne najavo, že i keď celok si zachováva dizajnové prvky zo 79-ho, pozeráte sa na od podlahy novo vyvinuté auto. Poznávacím znakom nového G sú full-LED svetlá na oboch koncoch, nárazníky zaintegrované do karosérie a decentne zaoblená (aerodynamickejšia) karoséria s viacerými modernými prvkami – nové rámy okien, zapustená povestná bočná lišta či nové späťáky.

Najväčší estetický progres evidovať v interiéri, ktorý odzrkadľuje súčasné trendy. Podstatou palubnej dosky je (príplatková) dvojica 12,3” obrazoviek. Stred palubovky kombinuje moderné detaily zo súčasných modelov s hviezdou v znaku a rovnako tomu je aj v prípade nového volantu. Za zmienku však stojí nielen jedinečná výplň dverí či stredový tunel odkiaľ zmizla radiaca páka, ale aj enormný nárast vnútorného priestoru – viac priestoru na nohy o 38 vpredu, respektíve 150 (!) milimetrov vzadu, plus 38 mm na ramená vpredu, respektíve 27 vzadu a zároveň nárast miesta na lakte vpredu o 68 a vzadu o 56 mm.

 

 

Podstatou G-čka je technika, takže… Sprvoti bude na trhu len variant G 500, teda verzia so 4-litrovou V8–čkou a výkonom 310 kW / 422 koní a 610 N.m. Neskôr možno očakávať nové radové šesťvalce z triedy S. O sprevodovanie sa stará 9-stupňový automat, no a pochopiteľne nechýba permanentný pohon všetkých štyroch kolies (40:60), tri uzávierky diferenciálov ako aj redukcia. Naďalej je vo veci rebrinový rám, svetlá výška je uctyhodných 24,1 mm, medzigeneračne došlo k úbytku hmotnosti o 170 kilogramov, no a veľké zmeny neobišli nielen riadenie – po novom elektrický posilňovač, ale ani podvozok – Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG dali dokopy nezávislé zavesenie predných kolies s dvojicou lichobežníkových ramien ako aj adaptívne tlmiče. Zadná náprava ostala tuhá.

Technici hovoria o perfektne agilite na ceste a schopnostiach v teréne, kde má byť nové G-čko v niektorých smeroch dokonca lepšie ako jeho predchodca. Môžu za to i lepšie nájazdové uhly – vpredu 31 a vzadu 30 stupňov, pričom prejazdový uhol je 26 stupňov. Brodivosť je na úrovni 70 centimetrov, čo je o rovných 10 čísel viac ako doteraz. Do ponuky sa zaraďuje Dynamic Select, okrem režimov Eco, Comfort, Sport a Individual však trieda G vyfasovala aj takzvaný G-Mode, teda akýsi trakčný mód, ktorý sa automaticky aktivuje pri zapojení redukcie alebo minimálne jednej uzávierky, čím prispôsobí jazdu v teréne podľa zvoleného režimu a podmienok. Základná cena novej 500-ky je na nemeckom trhu stanovená na 107-tisic €.

zdroj | Daimler

1 Comment

  1. Juraj píše:

    Nemôžem povedat ze sa mi nepaci ale pre mna podstata G-cka pramení z niecoho ineho ako taky nalesteny interier. Ale mozno casom pridu s verziou profesional aj ked to dost pochybujem .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *