Sprvoti to vyzeralo tak, že úplne novú X2-ku spoznáme na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Nestalo sa tak. Už sme si akosi zvykli, že BMW nás zvykne naťahovať a svoje najväčšie novinky odhalí pomimo svetových veľtrhov. Dôkazom toho je aj nový prírastok do SUV portfólia, ktorý spája dynamické črty a nízke proporcie kupé s robustnou konštrukciou modelov X. Áno, v šlapajach modelov X4 a X6 prichádza model X2, čiže športovejšie strihnuté SUV odvodené od X1-ky. Ďalší zástupca druhu Sport Activity Coupé pritom veľmi nekorešponduje s číselným označením – X1-ka medzigeneračne značne narástla a stalo sa z nej plnohodnotné SUV, no X2-ka je paradoxne o čosi kompaktnejšia a vo výsledku práve tá má oveľa bližšie ku GLA od značky Mercedes-Benz, i keď papierovo by mu mala konkurovať X1-ka.
Tak či onak, svedkami sme vskutku pútavého dizajnu. O expresívny a dynamický vzhľad modelu BMW X2 sa starajú predovšetkým jeho proporcie – novinka je kratšia a až o 7 centimetrov nižšia ako BMW X1. Napriek tomu má rovnaký rázvor, no kratšie previsy a zároveň aj natiahnutú líniu strechy v tvare kupé podporenú nízkou líniou okien. Predná maska je o čosi agresívnejšia, príplatkové full-LED svetlomety hranatejšie, inak tomu nie je ani v zadnej časti, no a celok môže stáť až na 20″ diskoch. Zaujímavým detailom je logo značky na C-stĺpiku – odvoláva sa na legendárne modely značky ako 2000 CS či 3.0 CSL.
K interiéru len naozaj v skratke. Do veľkej miery ide o zhodnú palubovku ako v prípade X1-ky, v ponuke sa však ocitnú ďalšie možnosti individualizácie či ešte modernejšie technológie. Súčasťou základnej výbavy je 6,5-palcový voľne stojaci Control Display, v prípade príplatku ide o 8,8″ dotykovú obrazovku. Asi nikoho neprekvapím, ak napíšm, že po stránke vnútorného priestoru bude X2-ka na tom o čosi horšie v porovnaní s X1-kou, batožinový priestor má však i tak slušných 470 litrov.
V úvode predaja sa ráta s výhradne štvorvalcovými agregátmi – benzínový dvojliter sDrive20i (141 kW / 192 k) s predným pohonom a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic, zatiaľ čo naftovú paleta ráta s verziami xDrive20d (140 kW / 190 k) a xDrive25d (170 kW / 231 k) s pohonom všetkých kolies xDrive a 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Avšak, začiatkom roka 2018 sa ponuka modelov BMW X2 rozšíri o ďalšie varianty. Žiaľ šesťvalec to nebude, práve naopak – pribudne trojvalec sDrive18i (103 kW / 140 k), 20i-čko príde s xDrivom a následne sa na trhu ukáže diesel sDrive18d, respektíve xDrive18d s výkonom 150 koní. Cenové relácie by sa mali pohybovať na úrovni od približne 32-tisíc €, čo samozrejme na veľkostnú kategóriu nie je málo. Nehovoriac o následných opravách po každodennom sa predieraní nemilosrdnou mestskou džungľou. Nielen preto padne povinné zmluvné poistenie online určite vhod!