Nová A8-čka mi predviedla technologickú nálož v reále. Ako teda vyzerá budúcnosť podľa Audi?

Šialene rýchle, no zároveň praktické? Seat má cenovo bezkonkurenčné riešenie, 300-koňovú Cupru!
Famóznosť z dielne Hyundai rúca (moje) predsudky. Prečo by som i30 N bral všetkými desiatimi?

Dočkal som sa. Od vôbec prvého dotyku s novou, štvrtou generáciou Audi A8 v Barcelone som sa v sklonku len niekoľkých mesiacov posadil za volant technologickej bomby z Ingolstadtu priamo v domácom teste. Teda, ono úprimne, neviem či pojem test je úplne na mieste, nakoľko v prípade luxusnej limuzíny v tom najnovšom podaní ide skôr o akúsi senzáciu, najmä ak sa výbavou v danom kúsku nešetrilo. V každom prípade, pre úplnosť, do rúk sa mi dostal dokonca predĺžený variant s dodatkom L, ktorý sa už mimochodom v zmysle nedávnych zmien oficiálne “hrdí” označením 50 TDI. Pochopiteľne, keďže ide o Audi, hriechom by bolo zabudnúť spomenúť quattro, navyše to “nefalšované”, teda nie v podobe quattra ultra (pre A8 nie je v ponuke).

Všetky podrobnosti sa samozrejme dozviete, ako už klasicky, v priloženom videu, ktoré sa tentokrát vedie v decentne filmovom looku. Síce je jeho formát dlhší ako ste zvyknutí (aj ja), nerád by som však neukázal toho čo najviac. Ostatne, pozornosť si nová vlajková loď Audi zaslúži veľký. Ako sa mi to vo výsledku podarilo, posúďte sami ?

 

YouTube_Subscribe


jedinečný dizajn
medzigeneračný progres
animácie/funkčnosť svetiel
plejáda nových technológií
sofistikované asistenčné systémy
komfort/filtrovanie nerovností
riadenie zadných kolies
dynamika motora
obratnosť



odťažité riadenie
mäkkosť podvozka v Dynamicu
sterilný podtón palubovky
fádna grafika infotainmentu
manuálne nastaviteľné zadné opierky hlavy


 
 
 
 
Technická špecifikácia

Verzia Audi A8 L 50 TDI quattro
Motor preplňovaný diesel, 3.0 V6
Výkon 210 kW / 285 koní (3 750 – 4 000 ot./min)
Krútiaci moment 600 N.m (1 250 – 3 250 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (quattro)
Prevodovka 8-stupňová automatická prevodovka tiptornic
Akcelerácia 0-100 km/h 5,9 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 7,0 l/100 km*
Objem nádrže 75 litrov
Objem kufra 505 litrov
Hmotnosť 1 975 kilogramov
Rozmery 5 302 x 1 945 x 1 485 milimetrov
Disky 20-palcové
Základná cena od 89 500 €
Základná cena verzie od 93 000 €
Cena testovaného modelu 154 997 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


8 Comments

  1. duskoo píše:

    kolko stoji uplne plna vybava ?

  2. Martin píše:

    Videl som pred pár mesiacmi, veľmi pekné auto, ale vadí mi to prílišné nahradzovanie “gombíkov” plne dotykovým ovládaním. Proste to ide smerom Tesla, čo je pre mňa odstrašujúci príklad a ergonomický hnus. :-/

  3. lubosS píše:

    Fádna grafika infotainmentu???

  4. adam píše:

    Auto zaujimave, test nudny. Celkovo dobra robota ale tvoje videa mna nikdy neudrzali sledovat to dokonca. Vela reci malo nejakych zaujimavych zaberov.

    • martinzmartina martinzmartina píše:

      Pre mňa je prvoradá pridaná/výpovedná hodnota vo videu (je to test, nie film) a následne ju čo najzaujímavejšie zabaliť do obrazu. Ak ale eviduješ v mojich najnovších videách málo zaujímavých záberov, tak by som potom rád vedel, v ktorých slovenských testoch ich nájdeš viac 🙂

      • adam píše:

        Pozri, neber to ako hejt. Sice ma o to nikto neziadal, no len som vyjadril svoj nazor. 🙂 Ako som pisal, tvoja robota je super. Tym myslim, ze poet citatelov/odberatelov/sledovatelov hovori o tom, ze si dobry v tom co robis. Aj co sa tyka stranky tak za mna super, stranku mas peknu, takisto dizajn a strih videi aj co sa tyka kvality a druhu zaberov, super. Ide tu len o to, ze ja osobne si napriklad pozriem videa Garaz.tv, kde to je kratsie a je tam viac “akcie”. Takisto si rad pozriem carwow channel, co sa tyka zahranica. Inak nesledujem viac kanalov, kedze viac ma toho nebavi. Ale ako som spominal, je to len moj nazor. Kazdemu sa paci nieco ine a ja tvoju robotu cenim, len mi nesadol styl videi. Inak tvoju robotu cenim. Kazdopadne vela stastia do buducna 🙂

        • martinzmartina martinzmartina píše:

          Možno to je také klišé, ale ja osobne mám rád (konštruktívnu!) kritiku, lebo práve z nej som si neraz zobral príklad a snažím sa veci zmeniť. Úprimne, je nereálne vyhovieť každému, just i video A8 – sú ľudia, ktorí mi vraveli, že by uvítali aj dlhšiu minutáž, lebo by sa chceli dozvedieť čo najviac informácií a zároveň boli viacerí, ktorí písali, že to bolo ku koncu dlhé a nudné (čo uznávam). Všetko cez 20 min je už aj pre mňa dlhé, a pri bežných testoch sa vždy snažím držať konceptu cca 12-14 minút. Niekedy sa podarí, niekedy nie. Video triedy S a A8 (a v minulosti i radu 7) sú však výnimky, lebo sú to vlajkové lode, o ktorých by sa dalo hovoriť hodiny a som názoru, že spraviť o takých autách 10-minútové video je “odfláknutá” robota. Ostatne, ak sa niekto o dané auto zaujíma, neodradí ho dĺžka – keď sledujem rozhovor s osobou, ktorá ma zaujíma a preto som to klikol, tiež nechcem, aby bolo video kratšie na úkor zaujímavých otázok/odpovedí. Ak si ale pozorne pozrieš spomínané videá, stojím si za tým, že sú to moje najprepracovanejšie projekty – od kvality obrazu, zvuku, použitých záberov, strihu/efektov, nehovoriac o deji (ten je v testoch veľkou raritou). Áno, nebola tam bohvie aká akcia, ale čo divák od testu novej limuzíny čaká? Okruh, terén, driftovanie, vytáčanie motorov či agresívnu jazdu v rýchlej hudbe? Sám občas bojujem s tou akciou, no treba si uvedomiť, o aký druh/typ auta ide a v neposlednom rade to, že keď strieda človek autá každý týždeň a všetko (!) si to robí sám, má to svoje limity. Samozrejme, sám viem, že je veľa toho, čo treba zlepšovať 🙂

  5. Jojo píše:

    Chlape nehnevaj sa keď ťa odpálil ostrek kamery,ale to mám na Galaxy z r2015.

Napísať odpoveď pre lubosS Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *