(Ne)pekné babie leto nadobúda s E-čkovým kabrioletom v úchvatnej edícii úplne nový rozmer

Vďaka M240i od BMW M Performance som zistil, čo znamená, keď si fajnšmeker kúpi auto
Šialene rýchle, no zároveň praktické? Seat má cenovo bezkonkurenčné riešenie, 300-koňovú Cupru!

Posledným karosárskym dielikom v skladačke menom trieda E bol odjakživa kabriolet. Platí to i v prípade najnovšej generácie, avšak s tým rozdielom, že po novom nejde o štvrtý, ale až piatý variant, keďže medzičasom Mercedes-Benz do portfólia vyššej strednej triedy začlenil i model s dodatkom All-Terrain. Tak či onak, E-čkové vyhotovenie bez strechy zohráva tentokrát nemalú úlohu, nakoľko tento rok je tomu presne 25 rokov, čo sme kabriolety daného segmentu spoznali. Pri tejto príležitosti tak zo Stuttgartu prichádza na trh novinka spolu s oslavnou edíciou 25th Anniversary, ktorá predovšetkým optickou cestou vo veľkom štýle slávi svoje jubileum. Tak by som vedel v skratke charakterizovať podstatu môjho najnovšieho testu, ktorý bol pre mňa do istej miery akousi výzvou.

V naších končinách vie byť totiž jesenné počasie neraz vskutku vrtké a zradné, čo v prípade vozidiel s plátenou strechou nepredznamenáva zrovna ideálne podmienky. Ako som však už po prvých dňoch testovania pochopil, v prípade éčkového kabrioletu je nepriaznivé počasie zanedbateľné – pokiaľ vonku nemrzne a nepadajú traktory, komfort jazdy sa prakticky vôbec nemení. Pýtate sa prečo? Ako sa hovorí, raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť, preto ako odpoveď najlepšie poslúži video nižšie, kde som sa na zúbky pozrel vrcholnému modelu E 400 4Matic Cabrio v úchvatnej konfigurácii.

 

YouTube_Subscribe

 



nádherný dizajn/konfigurácia
použité materiály
kvalita spracovania
plejáda technológii
vnútorná priestrannosť
motor a jeho prejav
pohodlný podvozok
jazdné vlastnosti



dizajnová uniformnosť
cena príplatkových prvkov
filtrovanie priečnych nerovností
citlivosť niektorých asistentov

 
 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia Mercedes-Benz E 400 4Matic Cabrio
Motor preplňovaný benzín, 3.0 V6
Výkon 245 kW / 333 koní (5 250 – 6 000 ot./min)
Krútiaci moment 480 N.m (1 200 – 4 000 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (4Matic)
Prevodovka 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic
Akcelerácia 0-100 km/h 5,5 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 10 l/100 km*
Objem nádrže 66 litrov
Objem kufra 385 litrov
Hmotnosť 1 925 kilogramov
Rozmery 4 826 x 1 860 x 1 430 milimetrov
Disky 20-palcové
Základná cena od 55 400 €
Základná cena verzie od 70 122 €
Cena testovaného modelu 103 752 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *