Posledným karosárskym dielikom v skladačke menom trieda E bol odjakživa kabriolet. Platí to i v prípade najnovšej generácie, avšak s tým rozdielom, že po novom nejde o štvrtý, ale až piatý variant, keďže medzičasom Mercedes-Benz do portfólia vyššej strednej triedy začlenil i model s dodatkom All-Terrain. Tak či onak, E-čkové vyhotovenie bez strechy zohráva tentokrát nemalú úlohu, nakoľko tento rok je tomu presne 25 rokov, čo sme kabriolety daného segmentu spoznali. Pri tejto príležitosti tak zo Stuttgartu prichádza na trh novinka spolu s oslavnou edíciou 25th Anniversary, ktorá predovšetkým optickou cestou vo veľkom štýle slávi svoje jubileum. Tak by som vedel v skratke charakterizovať podstatu môjho najnovšieho testu, ktorý bol pre mňa do istej miery akousi výzvou.
V naších končinách vie byť totiž jesenné počasie neraz vskutku vrtké a zradné, čo v prípade vozidiel s plátenou strechou nepredznamenáva zrovna ideálne podmienky. Ako som však už po prvých dňoch testovania pochopil, v prípade éčkového kabrioletu je nepriaznivé počasie zanedbateľné – pokiaľ vonku nemrzne a nepadajú traktory, komfort jazdy sa prakticky vôbec nemení. Pýtate sa prečo? Ako sa hovorí, raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť, preto ako odpoveď najlepšie poslúži video nižšie, kde som sa na zúbky pozrel vrcholnému modelu E 400 4Matic Cabrio v úchvatnej konfigurácii.
Verzia | Mercedes-Benz E 400 4Matic Cabrio |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 3.0 V6 |
Výkon | 245 kW / 333 koní (5 250 – 6 000 ot./min) |
Krútiaci moment | 480 N.m (1 200 – 4 000 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (4Matic) |
Prevodovka | 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,5 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 10 l/100 km* |
Objem nádrže | 66 litrov |
Objem kufra | 385 litrov |
Hmotnosť | 1 925 kilogramov |
Rozmery | 4 826 x 1 860 x 1 430 milimetrov |
Disky | 20-palcové |
Základná cena | od 55 400 € |
Základná cena verzie | od 70 122 € |
Cena testovaného modelu | 103 752 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.