Mercedes-Benz trafil 43-kovými modelmi do čierneho, sú však naozaj hodné písmen AMG?

Otestoval som špičkové E 400 kupé, s ktorým vám ukážem, ako skutočne vyzerá auto „v plnke“
5. septembra 2017
Volkswagen ma na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať
8. septembra 2017

Aby sme prišli k jadru tejto problematiky, nutné je sa vrátiť pár rokov dozadu. Mercedes-Benz v závere roka 2014 predstavil naraz hneď dve vskutku významné novinky – úplne nový model GLE Coupé a s ním aj novučičkú verziu 450 AMG Sport. Naplnili sa tak predošlé špekulácie a kuloárne informácie o tom, že v Stuttgarte si pre nás pripravili akýsi medzník medzi klasickými modelmi a vrcholnou 63-kou. V tesnom závese za GLE-čkom sa napokon štítok AMG Sport objavil aj na triede C, nakoľko pár mesiacov na to prišlo úplne nové C 450 AMG Sport, teda priamá konkurencia pre Audi S4 a vtedajšie BMW 335i, respektíve súčasné 340i. Jeho podstatou bola benzínová V6-ka, defaultný 4Matic a hŕstka génov z vrcholného C 63 AMG. Za ostatné obdobie som napokon mal tú česť osedlať C 450-ku hneď niekoľkokrát, no a po pár tisíckach kilometrov som v tom mal jasno…

 

 

Rovnako, ako je tomu v prípade S4-ky či 340i-čka, ani 450-ka sa odhliadnuc od niekoľkých malých detailov neodlišuje od klasických verzií s optickým AMG balíkom, takže pokiaľ nemáte zrovna vycibrený autíčkársky zrak, športové vyhotovenie AMG Sport na ulici nerozoznáte. Už i v dobe vtedajšej testovačky platilo to moje staré-známe, že v dnešnej dobe robí auto jeho príslušná konfigurácia – biely perleťový lak Designo s čiernymi detailmi (splitter, spätné zrkadlá, lišty, difúzor a výfuky) je jednoducho vražedné combo, čerešničkou na torte boli napokon 18″ AMG disky a efektný Diamond gril. Obdobne by som sa mohol rozplývať aj nad interiérom, kde dominoval hliník, čierny drevený obklad s dýhou či brusnicovo červená koža, prejdime ale k tomu najdôležitejšiemu.

Pointou verzie C 450 AMG Sport bola 3-litrová benzínová V6-ka s výkonom 270 kW / 367 koní a krútiacim momentom 520 N.m pri 2 000 – 4 200 ot./min, spomínaný pohon všetkých štyroch kolies, citeľne športovo naladený podvozok AMG Ride Control a napokon 7-stupňová prevodovka 7G-Tronic Plus. Na zadnú nápravu je posielaných 67 % krútiaceho momentu, stovku dáte ze 4,9 sekundy, maximálka je tradične obmedzená na dvestopäťdesiatke, pričom pokiaľ ide o spotrebu, z dlhodobého hľadiska sa vieme baviť o približne 10,5 litroch na sto kilometrov. V jednoduchosti povedané, za prítomnosti režimu Comfort  ide o relatívne pohodlné a tichučké auto, ktoré nedáva vôbec na zreteľ to, že provokovať ho nie je zrovna tým najlepším riešením. Ak ale pristúpite na režim Sport, nedajbože Sport+, z bieleho pôvabu začnú rázom vychádzať neskutočne hlasné paľby od výfukov a z C-čka sa v momente stane slušná raketa.

 

 

Ako však roky plynuli, z Affalterbachu prichádzajú v roku 2016 vskutku nečakane a hlavne dosť skoro zvesti o tom, že vyhotovenia 450 AMG Sport sa stávajú minulosťou. V zmysle veľkých zmien nomenklatúr však Mercedes-Benz svoju len niekoľko mesiacov „starú“ novinku z portfólia nevylučuje, dochádza totiž len k výmene prevodoviek (za 9-stupňový automat) a k zmene názvu, čo konkrétne v prípade triedy C znamenalo nové označenie Mercedes-AMG C 43. Pravdu povediac, za prítomnosti 45-kových modelov so štvorvalcom a 63-iek s osemvalcami, mi číslové označenie nedáva veľmi zmysel, to ale v konečnom dôsledku nie je vôbec podstatné. Podstatné bolo, že krátko na to som 43-ku okúsil v balení GLC Coupé a opäť som ostal na šupu odvalený. Do dnešného dňa platí, že SUV-čka nemám rád, no GLC 43 kupé je výnimkou, keďže naďalej platí aj to, že doposiaľ som nejazdil SUV, ktoré tak famózne funguje a tají to, že ide o vozidlo kategórie SUV.

 

YouTube_Subscribe

 

Ako náhle som zistil, že 43-kové AMG je najnovšie po ruke aj ako letný kabriolet, okamžite som začal pracovať na tom, aby som sa k tejto fajnovke dostal. Podarilo sa! To, že exteriér zdobil nádherný modrý lak a ani to, že interiér bol zabalený do krásnej hnedej kože a opäť som sa rozplýval nad jeho dizajnom a spracovaním, nemá už asi ani význam riešiť. Dobré by bolo spomenúť, že ide v podstate o vôbec prvé C-čko v karosérii kabrio, pričom celý akt sťahovania/vyťahovania platenej strechy trvá 20 sekúnd, a to do maximálnej rýchlosti 50 km/h. Po stránke techniky platí dobré známe – 3.0 V6 biturbo, 270 kW / 367 koní & 520 N.m, 4Matic, 4,8 sekundy na sto, maximálka 250 km/h, novinkou je ale spomínaná prevodovka. Narozdiel od predošlej 450-ky si už musíme zvykať na 9-stupňový automat. Ten radí síce výborne, občas vám však o čosi častejšie preraďovanie môže prekážať, teda najmä, ak si radi radíte manuálne.

Keď dôjde na lámanie chleba, zvolíte režim Sport+, adaptívne tlmiče značne stuhnú, odozva na volant i pedále sa citeľne zmení tiež, všetko to ale najviac okorení príplatková AMG Performance výfuková sústava, ktorá nielenže prehlučí sériové M3-ky, svojím mohutným tónom a častým praskaním však nemá až tak ďaleko od C 63-ky, a to už je čo povedať! Jazda v športovom režime je doslova a do písmena výborná. Aj v rýchlej a ostrej jazde za vypnutej stabilizácie auto neskutočne drží stopu, a neraz je cítiť, ako sa o nemalú trakciu starajú aj predné kolesá. Tie vám zabezpečujú výborný prenos sily na cestu, a tak môžete dávať plné kotle aj tam, kde by si to so 63-kou so zadným pohonom dovolil málokto. Iste, podvozok je statočný tuhý a neraz máte pocit, že kolesami o nerovnosti zakopávate, než by ste ich žehlili, ako som však povedal vo videu, to je tá daň za život s frajerinou.

 

YouTube_Subscribe

 

Sú teda 43-ky hodné označenia AMG? Rozhodne sú! OK, sú momenty, kedy si poviete, že tie 43-ky by predsa len mohli byť ešte brutálnejšie, a teraz nenarážam len na výkon. Čudovať sa tomu ale nemožno, veď AMG nám 63-kami už dlhé roky jasne dokazuje, aké brutálne počiny vie robiť. Lenže, práve tú istú odlišnosť v Affalterbachu chceli a vlastne ju aj perfektne docielili. Za prítomnosti modelov 63 a 63 S zrazu 43-ky dávajú veľký význam. Ide totiž o perfektný kompromis medzi každodennou použiteľnosťou a parádnym športovým zážitkom s jasným rukopisom AMG. Ba čo viac, béemvéčkarom síce bude trvať dlhšie kým to strávia, pravdou ale je, že práve 43-ky sú jeden veľký dôkaz toho, že reklamy klamú – na to, aby ste zažili tu pravú radosť z jazdy nepotrebujete BMW. Viem, bokom s takou C 43-kou nepôjdete, to ale nie je zďaleka ten najdôležitejší atribút, ktorý hovorí o tom, či si v aute užívate každý kilometer plným dúškom.

Na druhú stranu, predstava o C 43-ke s výhradne zadným pohonom (a teda aj nižšej váhe) nie je vôbec zlá, práve naopak, ide asi o jasný náznak toho, že tieto „polo-AMG-čka“ by predsa len možno mohli byť  ešte lepšie. Povedzme si však, že pohon všetkých kolies dnes hýbe svetom, takže dopyt očividne hraje hlavné slovo. Navyše, 43-kové zadnokolky by začali pravdepodobne značne liesť do kapusty vrcholným 63-kám, a to si v Affalterbachu jednoducho nemôžu dopustiť. Takže, podčiarknuté a spočítané, okrem toho, že Mercedes-Benz postavil auto, ktoré doteraz v portfóliu chýbalo, vďaka svojim kvalitám sa za neho v AMG zďaleka nemôžu hanbiť. Práve naopak! :)

 



nádherný dizajn
famózny zvuk
perfektné spracovanie
plejáda technológii
výborný motor
jazdné vlastnosti
ovládateľnosť



cena príplatkových prvkov
malý kufor


 
 
 
 
 
Technická špecifikácia

Verzia Mercedes-AMG C 43 4Matic Cabrio
Motor preplňovaný benzín, 3.0 V6
Výkon 270 kW / 367 koní (5 500 – 6 000 ot./min)
Krútiaci moment 520 N.m (2 000 – 4 200 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (4Matic)
Prevodovka 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic
Akcelerácia 0-100 km/h 4,9 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 10,5 l/100 km*
Objem nádrže 66 litrov
Objem kufra 285 – 360 litrov
Hmotnosť 1 870 kilogramov
Rozmery 4 686 x 1 810 x 1 4309 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 43 296 €
Základná cena verzie od 68 910 €
Cena testovaného modelu 91 800 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


 

1 Comment

  1. Martin píše:

    Pre radosť z jazdy je Mustang asi vhodnejší. Ale ešte lepší by bol zrejme nejaký menší roadster. 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *