Ženevský autosalón v mojom podaní. Toto sú najväčšie tohtoročné pecky!

Mercedes-Benz triedy E prichádza o strechu, naberá však na šarme
Mercedes-AMG predsa len postavil V8-čkové GLC 63 (Coupé) a knokautuje tak rivalov

Nie je autosalón ako autosalón. Veď viete, keď prídete na ten bratislavský, zväčša uvidíte pod jednou strechou to, čo už nejaký ten piatoček nie je problém stretnúť aj na našich cestách, v lepšom prípade tam vidíte autá, ktoré ste už stihli aj otestovať. V Ženeve sa majú však veci úplne inak. Tam obyčajne okrem áut, ktoré vidíte možno prvý aj poslednýkrát nájdete aj tie najväčšie novinky, ktoré si ešte len želáte vyskúšať. Nie nadarmo sa teda hovorí, že i keď nejde o najväčší veľtrh tohto druhu, ženevský autosalón je jednoznačne najznámejší a najvyhľadávanejší automobilový veľtrh na svete.

Ešte predtým, ako som však vstúpil priamo na pôdu Palexpa som mal v predvečer otvorenia brán automobilovej udalosti roka česť navštíviť osobitný event značky Mercedes-Benz. Miesto doterajších oficiálnych galavečerov totiž stuttgartská automobilka vôbec poprvýkrát zorganizovala v centre Ženevy exkluzívnu udalosť “Meet Mercedes”, kde si prítomní mohli v predstihu pozrieť najväčšie novinky. Musím uznať, že nový koncept prezentácie sa Nemcom mimoriadne vydaril – jednak ste mali novinky za veľmi príjemnej atmosféry doslova na dlani, vďaka prideleným osobám ste sa vedeli interaktívne oboznámiť so všetkými novými fíčurkami, nehovoriac o tom, že ste mali obrovský priestor si vozidlá pozrieť zblízka, nečakať vo frontách či prosíkať o ich otvorenie. Sadnúť si tak do zadného salónika ultra-luxusnej G 650-ky v čase, kedy v nej natáča napríklad taký Shmee150, to sa teda len tak nevidí. Viac, ale vo videu.

 

 

Môj nasledujúci deň v Ženeve sa už niesol v znamení veľkolepého výstaviska, kde som si na obrovskej ploche dal niekoľkodňové kardio. Ono, obehnúť veľkolepé Palexpo s rozlohou približne 78-tisíc štvorcových metrov, niečo pritom nafotiť, natočiť a hlavne si to všetko aspoň trochu vychutnať a užiť, nie je zďaleka sranda. Ja som to ako-tak tento rok zvládol a preto vám prinášam akýsi menší dlhší reportík z 87. ročníka švajčiarskeho autosalónu. Je jasné, že sa do neho nezmestilo zďaleka všetko (vyše 900 modelov, 180 vystavovateľov a približne 150 premiér), pokúsil som sa ale zmapovať to najhlavnejšie v rámci môjho vlastného hľadáčika. V úvode mi ešte nedá nespomenúť, že už tradične sme počas prvého dňa spoznali víťaza ankety Car Of The Year – novým európskych autom roka sa stal Peugeot 3008, ktorý nechal v závese novinky ako Alfa Romeo Giulia, Mercedes-Benz triedy E či Volvo S90. Nuž, na víťaza si názor spravte sami, ja vám podsúvam spomínané video a niekoľko fotografií.

 

 

4 Comments

  1. Michael píše:

    Super report, formát jedného videa s kratšími úsekmi s jednotlivými modelmi, nejakým komentárom a hlavne zábermi s rôznych uhlov je super, určite to dá viac ako iba fotky 🙂 Jedine ma mrzí že som neuvidel svojho favorita, tak sa aspoň opýtam, čo hovoríš na znovuzrodeného Yellowbirda od RUFu? Vyzerá tak úžasne aj na živo? 🙂

    • martinzmartina martinzmartina píše:

      vďaka! no, popravde, na to aký je okolo toho rozruch ma to veruže vôbec nedostalo. Nie som veľmi fanúšikom takýchto moderných “remakov”, Singer je ale vec druhá 🙂

      • Michael píše:

        No možno by som inak reagoval osobne ale spoza obrazovky sa pripájam k obdivovateľom 😀 Najmä však preto že moje srdce patrí jedine 911 😀 Veľmi ma zaujalo a technické špecifikácie mi prídu ohromné a k tomu ešte ten “retro” look… no proste ma dostali na plnej čiare 😀 Singer ani nespomínaj, to je veľká srdcovka… ale vystavovali aj teraz v Ženeve? lebo nejako som nikde nepostrehol žiadne fotky s nimi…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *