Vyšší výkon a nižšia váha. Vyšperkované BMW M4 Coupé CS je oficiálne realitou

Mercedes-Benz opäť posúva latku a zdokonaľuje kráľa ciest! S-ko má nové špičkové technológie a motory
Úplne nový, technológiami nabitý Karoq je realitou a s ním aj najkrajšie SUV od Škody

Šepkalo sa o tom už dlhšie, až teraz sa však dozvedáme prvé oficiálne informácie o novej verzii ostrej M4-ky. BMW totiž na autosalóne v Šanghaji predstavuje model M4 Coupé CS, teda špecialitku s cenovkou 117-tisíc €. Laicky povedané, ide o výkonnejšiu, no zároveň lahšiu M4-ku, ktorá sa zaradí niekde pod limitované vyhotovenie GTS. Tento počin Mníchovčania nechcú schválne počtom kusov limitovať, i keď na trhu nebude dlho (záleží od dopytu). Niekdajšie preslávené CS-ko je teda späť a s ním aj o 32 kilogramov nižšia hmotnosť, za čo toto kupéčko vďačí karbónovej streche, splitteru, spojleru, difúzoru, o 25 % ľahšej kapote a výplni dvier. Novinka tak ide v šlapajach GTS-ka, nezachádza však až do úplných extrémností.

Zmeny neobišli ani motorový priestor. Tam samozrejme stále tróni 3-litrový šesťvalec, v tomto prípade však došlo k nárastu výkonu o 10 koní a 50 N.m. Výsledné čísla tak hovoria jasnou rečou – 338 kW / 460 koní a 600 N.m, akcelerácia na stovku za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť obmedzená až na úrovni 280 km/h. O prenos sily na zadné kolesá sa stará výhradne 7-stupňová dvojspojková prevodovka, štandardom sú tuhšie pružiny, tlmiče a stabilizátory. Okrem spomínaného karbónu pribudli nové 19″ disky vpredu, zatiaľ čo vzadu sú to až dvadsiatky. Pod nimi je možné za príplatok siahnuť po karbón-keramických brzdách, vo výbave už v “základe” ale nechýba napríklad vylepšené výfukové potrubie s koncovkami s 80-milimetrovým priemerom. Na výber bude mimochodom len 5 farebných odtieňov karosérie – Alpine White, Lime Rock Grey, San Marino Blue, Frozen Dark Blue II a Sapphire Black. Na záver dodávam, že CS-ko zdolalo Severnú slučku v čase 7 minút a 38 sekúnd, čím ide o 14-sekundové zlepšenie v porovnaní s klasickou M4-kou s prevodovkou M DCT, no zároveň o desať sekúnd horší čas ako M4 GTS. Tým sa teda napĺňajú moje slová o tom, že ide o akúsi zlatú strednú cestu v rovine ostrých em-štvoriek.

 

zdroj | BMW

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *