Úplne nový, technológiami nabitý Karoq je realitou a s ním aj najkrajšie SUV od Škody

Vyšší výkon a nižšia váha. Vyšperkované BMW M4 Coupé CS je oficiálne realitou
Luxus a praktickosť. To je nové GT-čko od BMW s novým názvom a atraktívnejšími tvarmi

Ja viem, škodovka má momentálne len dve SUV-čka, ale novučičký Karoq sa skutočne podaril. Len pred pár minútami sme totiž v Štokholme spoznali nástupcu Yetiho, čiže novú generáciu stredne veľkého SUV z Mladej Boleslavi. Jej názov je vskutku netypický, kompetentní však chceli priblížiť názvy svojich SUV po vzore koncernovej politiky – Tiguan – Touareg, Ateca – Arona a Karoq – Kodiaq. V neposlednom rade poukazujú aj na fakt, že v porovnaní s Yetim, ide o úplne iné auto. Nie je žiadnym tajomstvom, že Karoq je v konečnom dôsledky prezlečený Tiguan, respektíve lepšie povedané, Ateca. Na prvý pohľad to naznačuje najmä profil vozidla, ako sa ale predpokladalo, dizajnovo sa oba modely značne odlíšili, ba čo viac, i podobnosť s väčším Kodiaqom je podstatne menšia ako sa čakalo. Predná maska je ostrejšia a prepracovanejšia, za čo môžu najmä inak tvarované svetlomety – horizontálne delené segmenty navzájom lícujú vonkajšou hranou. Mimochodom, po modeli Kodiaq a faceliftovanej Octavii ide o tretiu Škodu s (príplatkovou) Full-LED technológiou.

Súčasný estetický jazyk a jednotlivé koncernové prvky nezaprú svoju prítomnosť predovšetkým z profilu, povedať však určite treba, že Karoq vystupuje podstatne kompaktnejšie (4382 x 1841 x 1605 mm) a dizajnovo vyváženejšie než väčší Kodiaq. Krátku zadnú časť si najmä vďaka zaujímavo tvarovanému veku batožinového priestora rozhodne nepomýlite, nehovoriac o podstatne menších koncových svetlách, dokonca do vnútornej strany zasahujú len minimálne. Vo výsledku vyzerá najnovšia Škoda naozaj zaujímavo, nepochybne, môžú za to aj najväčšie 19″ kolesá v ponuke a detaily, ktoré nájdeme len v tých lepších výbavách. Svetlá výška 183 milimetrov a krátke previsy navyše naznačujú, že Karoq sa nestratí ani v terénu, otázkou už len zostáva, kto by tam s ním chodil…

 

 

Stále treba brať na zreteľ, že sa bavíme o vozidle značky Škoda, takže veľké dizajnové výstrelky nemožno očakávať, avšak i interiér hneď zaujme. Na mysli mám hlavne tvar palubnej dosky a jednotlivých detailov, ktoré sa vcelku odlišuje od súčasných modelov Škody – dizajnéri vsadili na značne oblejšie línie a prvky, aké jednoducho v iných modeloch nenájdete. Pochopiteľne, centrom palubovky je až 9,2″ obrazovka s plne skleneným povrchom a absenciou fyzických tlačidiel. Nechýba kompatibilita s Google Earth mapami či konektivita s Apple CarPlay či Android Auto. Veľkou novinkou však je ovládanie gestami, toť prvá jedinečnosť. Napokon tu máme (konečne!) ako vo vôbec prvej Škode plne digitálne budíky. Doménou príplatkovej výbavy tak bude akýsi virtuálny kokpit. Narozdiel od Volkswagenov však disponujú o čosi jednoduchšou a prehľadnejšou grafikov, na druhú stranu, v interaktívnejšom režime ponúkajú podstatne progresívnejší a futuristickejší look s dominantnou mapou, zatiaľ čo v rokoch evidujeme ukazovateľ rýchlosti a otáčok. V klasickom zobrazení sa Česi naďalej držia tradícii, a teda čísla na budíkoch sú stále otočené v zmysle “kruhu”. Aj vďaka týmto prvenstvám v rámci českého portfólia tak môžeme Karoq označiť za technologicky najvyspelejšiu škodovku súčasnosti. Interiér je 5-miestny a ako sme si už zvykli v prípade Škody, vynikať bude najmä svojou priestrannosťou a paletou praktických Simple Clever riešení. Narozdiel od Atecy disponuje zadnou posuvnou lavicou VarioFlex, čím je možne meniť nielen miesto na nohy vzadu, ale aj veľkosť kufra v rozmedzí 479 – 588 litrov (štandardne 521 a 1810 l po sklopení).

Pod kapotou žiadne prekvapenie nenájdeme, i keď Škoda vo veľkom hovorí o motoroch 1.0 TSI a 1.5 TSI Evo ako o veľkých a očakávaných novinkách. Na tom síce nie je nič zlé, oba agregáty sú ale už nejaký ten piatoček dobre známe a poznáme ich už z iných modelov. Pre úplnosť dodávam, že ide o jediné benzínový jednotky, ktoré budú k dispozícii. Motor 1.0 TSI príde s výkonom 85 kW / 115 k, 200 N.m, pohonom výhradne predných kolies a 6-stupňovým manuálom, respektíve 7-stupňovým automatom. Štvorvalec 1.5 TSI Evo ponúka výkon 110 kW / 150 k a navyše možnosť voľby aj pohonu všetkých štyroch kolies. Základný naftový agregát  1,6 TDI s výkonom 85 kW / 115 k bude v ponuke len s predným pohonom. Vôbec najväčší a najvýkonnejší motor zastupuje 2.0 TDI, ktoré bude k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách – 110 kW / 150 k alebo 140 kW / 190 koní a 400 N.m. Vrcholná verzia s akceleráciou 7,8 sekundy na 100 km/h a maximálkou 211 km/h bude štandardne vybavená pohonom 4×4 a 7-stupňovým DSG. Na záver dodávam, že oficiálna autosalónová premiéra bude síce na jesennom autosalóne vo Frankfurte, na trh bude Karoq uvedený už v nasledujúcich mesiacoch. Na zázname zo samotného odhalenia zo Štokholmu sa dozvieš všetko podstatné.

 

 

zdroj | Škoda

3 Comments

  1. analytik píše:

    Totálna hovadina, určite sa oplatí kodiaq ako toto do čoho díte 2 tašky z tesca a auto má plný kufor. 🙂

    • DanBen píše:

      Nevymýšľaj. Či Kodiaq alebo Karoq, si nájdu svoju klientelu podľa potrieb. Mat Kodiaq a ísť z toto Tesca stále s jednou taškou, je rovnako smiešne ako ísť s plnými taškami do Karoqu 🙂

    • Jakub píše:

      Je to nástupce Yetiho, žádná hovadina. Když už se bavíme o kufru, tak v porovnání s ostatními SUV téhle třídy má kufr hodně luxusní

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *