Šesťvalcová Insignia OPC je minulosťou, nové GSi s 260 koňmi však rozhodné stojí za pozornosť

Mercedes-Benz napĺňa sľuby a predstavuje prvý prémiový pick-up v Európe, novú triedu X
Oázu luxusu a prepychu spoznávame v 8. pokračovaní. Rolls-Royce odhalil nový Phantom

Ak aj lepšie zalovím v pamäti, veruže si nespomeniem na veľa predošlých Insignií OPC, ktoré som za ostatný čas stretol nielen v mojom okolí. Samozrejme, Slovensko nie je majoritný trh a už vôbec nie smerodajný, no pravdou je, že vypustenie vrcholnej šesťvalcovej verzie z portfólia novej generácie má veľmi neprekvapuje. Možno sa budem opakovať z testu Arteona, no v danej cenovej hladine sa nájde skutočne len málo “skalných”, ktorí sú ochotní zaplatiť šesťvalec v aute neprémiovej značky. Tak či onak, máme tu úplne novú Insigniu GSi, teda nový najvýkonnejší variant s “oprášeným” názvom z minulosti, keďže Opel už s OPC-čkom nepočíta. Predošlé 2.8 V6 Turbo tak nahrádza preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 191 kW / 260 koní a 400 N.m, na niekdajších 325-šesťvalcových koní tak už musíme zabudnúť. O V6-ke v Insignii sa však doteraz stále relatívne vo veľkom diskutovalo, keďže austrálsky variant Holden Commodore pod kapotu 3,6-litrový šesťvalec dostal. Žiaľ, Európa si musí vystačiť so štvorvalcom, navyše, s najväčšou pravdepodobnosťou časom spoznáme aj turbodieselový variant.

GSi-čko bude dostupné len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, no a štandardom je aj pohon všetkých kolies, ktorý je však miesto klasického diferenciálu (vskutku netradične) riešený dvomi lamelovými spojkami pri zadnej náprave. Pointou je pochopiteľne potláčať nedotáčavosť, keďže daná koncepcia so sebou prináša vektorovanie krútiaceho momentu. Podvozkovo je novinka vyvíjaná na Nürburgringu, je o 10 milimetrov nižšie k zemi, za čo môžu kratšie pružiny, samozrejme, nechýbajú ani športové adaptívne tlmiče s technológiou eliminovania náklonov karosérie. Spomenúť rozhodne musím aj špičkový brzdový systém Brembo s 345-milimetrovými kotúčmi a 4-piestovými strmeňmi. O obutie sa následne starajú pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S. Zaujímavosťou je, že GSi je na spomínanom okruhu rýchlejšie ako predošlé OPC-čko, za čo do nemalej miery môže aj o 160 kilogramov nižšia váha vďaka novej platforme. Na záver, z mojej strany rozhodne pochvala za dizajn, ktorý Opel veľmi pekne pritvrdil ?
 

Zdroj | Opel

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *