Oázu luxusu a prepychu spoznávame v 8. pokračovaní. Rolls-Royce odhalil nový Phantom

Šesťvalcová Insignia OPC je minulosťou, nové GSi s 260 koňmi však rozhodné stojí za pozornosť
Nová M5-ka je na svete! Supersedan zaujme revolučnou technikou, šokuje parametrami

Na svete nie je veľa automobiliek, ktoré by sme vedeli vyzdvihnúť na akýsi pomyselný vrchol, teda lepšie povedané, je len jedná taká. Rolls-Royce. Ono, v dnešnej, technológiami preplnenej dobe je prakticky každá z najnovších luxusných limuzín špičkou produkcie danej automobilky, navyše, neraz je príslušný model vo finále možno aj lepší, no pokiaľ sa povie pojem Phantom, je to absolútny strop. Oáza luxusu, majestátnosti, okázalosti, prepychu a v neposlednom rade otázka statusu. Naloženú 7-čku či S-ko si totiž v súčasnosti vie kúpiť naozaj hocikto, na model značky Rolls-Royce siahne len elita. Niet preto divu, že okolo novej, v poradí už 8. generácie limuzíny Phantom bol pred samotným odhalením obrovský rozruch, a to aj napriek tomu, že ide o auto, aké si dovolí kúpiť doslova zanedbateľné minimum ľudí na svete. Nová generácia však prichádza a tu sú jej najväčšie prednosti.

 

 

Rozmerovo je novinka paradoxne o 77 milimetrov kratšia, aj napriek tomu však naďalej na dĺžku meria úctyhodných 5 762, respektíve, v prípade predĺženého variantu až 5 962 mm. Zároveň je karosérie širšia o 29 mm (2 018) a vyššia o 8 mm (1 646). Vskutku zaujímavý je údaj o hmotnosti, nakoľko krátky variant váži 2 625 kilogramov, v prípade EWB-čka s posádkou na palube sa bavíme v rovine približne 3 tony. Nový Phantom je tak o približne 75 kg ťažší a to aj napriek prítomnosti odľahčenej platformy a úbytku rozmerov do dĺžky. Briti však hlásajú, že Phantom sa môže pýšiť najvyššou tuhosťou karosérie na svete, čo zatiaľ nebolo nijak presnými údajmi podložené, vieme len, že v porovnaní s predchodcom je novinka až o 30 percent tuhšia, za čo môže celo-hliníková architektúra a nová technológia zvárania a lepenia karosérie. Ôsmi fantóm si naďalej zachováva svoj povestný look, nechýba masívna, ešte o čosi vyššia maska (soška Spirit of Ecstasy je o cca 12 mm vyššie), dvojfarebné ladenie karosérie či zadná časť, ktorej línia schválne padá, čím má pripomínať jachty.

 

-phantom-ewb

 

Povšimnúť si pritom treba predné svetlomety, ktoré sa pýšia laserovou technológiou a “dostrelom” až vyše 600 metrov. Samozrejme, pod kapotou netróni nič iné ako ikonický 6,75-litrový dvanásťvalec, po novom mu však už sekunduje dvojica turbodúchadiel. Vo výsledku sa tak bavíme o výkone 420 kW / 571 koní a 900 N.m. Akcelerácia na stovku tomuto kolosu za prítomnosti špičkovej 8-stuňovej automatickej prevodovky pritom zaberie len 5,3 sekundy, maximálka je na úrovní 250 km/h. I keď sa Rolls-Royce posledné roky zámerne stránil nasadeniu tých najmodernejších technológii za účelom zamedzeniu straty svojej jedinečnosti, tentokrát sme svedkami už i fíčuriek ako adaptívny tempomat, parkovací asistent so 4 kamerami či nočné videnie. Riadené sú pritom všetky štyri kolesá (vpredu 21 a vzadu 22″), pričom jednotlivé technológie a systémy si vyžiadali integráciu 48 V elektrického okruhu.

 

 

Presuňme sa do interiéru, ktorý je podstatou veci. Niet divu, že sa o Phantome hovorí ako o kostole na kolesách, nakoľko aj nová generácia kombinuje majestátny exteriér a ešte pompéznejší interiér. Pochopiteľne, proti sebe otvárajúce sa dvere nemôžu chýbať, novinkou však je plne elektrické ovládanie už aj zvonku. Vnútrajšok híčka posádku prvotriednym spracovaním a použitými materiálmi, spomenúť treba plne klimatizované a vyhrievané všetky sedadlá, opierky či volant. Zákazník môže siahuť po všakovakých dekóroch a farebných kombináciách/vyhotoveniach kože. Palubnú dosku tvorí priehľadné sklo, za ktorým dokonca nájdeme nielen centrálny displej, ale už aj plne digitálne budíky s 12,3″ uhlopriečkou, i keď žiadnu prečačkanú grafiku nečakajte. Hriechom by bolo nespomenúť zadný salónik, kde sa za príplatok môžu ocitnúť kreslá v lôžkovej úprave, no a nad hlavami dvojice vyvolených samozrejme nechýba povestný hviezdny strop.

Okrem toho, podľa slov automobilky má ísť o vôbec najtichší automobil na svete – štandardom sú 6-milimetrové dvojvrstvové sklá, podlahu, strop a dvere tvorí dvojitá hliníková vrstva vyplnená penou a na palube je vyše 130 kilogramov izolácie. Dokonca, technici v spolupráci s firmou Continental prinášajú špecifické pneumatiky, ktoré znížili hluk o 9 dB. Posádku tak čaká naozaj ultra-luxus, ktorému sa medze nekladú. Individualizácia opäť nebude mať konca a neraz sa tak stane, že 400-tisíc €, čo je približná “základná” cena bude len odrazovým mostíkom.

 

zdroj | Rolls-Royce

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *