Nový A6-kový Avant to s podstatne dynamickejším zadkom hrá na štýlový Shooting Brake

Odpoveď na absenciu V8 v novom CLS je na svete. Volá sa GT 63 S, má až 639 koní a vyzerá úchvatne
Najluxusnejšie SUV planéty uzrelo svetlo sveta a Rolls-Royce ním opäť posúva hranice luxusu

Krátko po februárovom predstavení úplne novej, v poradí 5. generácie Audi A6 a jej následnom debute na autosalóne v Ženeve, sa v uplynulých hodinách na verejnosť predral i praktický karosársky variant. Kombi s tradičným dodatkom Avant podľa predpokladov kopíruje dizajnový jazyk posledných noviniek, zásadnejšou zmenou však predsa len prešla hlavne zadná časť. Zatiaľ čo príchod nového sedanu sprevádzali slová, že ide o rozsiahlejší facelift než veľkú revolúciu, novým Avantom to Audi medzigeneračne hrá na podstatne dynamickejšiu a štýlovejšiu nôtu.

Nebolo tomu tak dávno, čo sa poprední predstavitelia nechali počuť, že Audi neplánuje vznik osobitného štýlového kombi, teda modelu Shooting Brake, nakoľko práve A6 Avant má túto funkciu zastrešiť. Ako môžete vidieť nižšie, naozaj sa tak stalo. Strecha klesá smerom vzad podstatne rýchlejšie, zatiaľ čo posledný stĺpik je pod výrazne menším uhlom. Koncové partie tak majú väčší šmrnc, o čo svedčia aj navzájom prepojené LED-kové svetlá s prepracovanou grafikou. Samozrejme, zvyšok vozidla je po dizajnovej stránke totožný so sedanom – vpredu široká 6-uholníková maska, HD Matrix-LED svetlomety, zatiaľ čo na bokoch zaujmú vyčnievajúce blatníky.

 

 
V interiéri je podstatný azda len jediný fakt – veľkosť batožinového priestoru. Kufor má naďalej identických 565 litrov, automobilka však vyzdvihuje jeho lepšie osvetlenie, pričom po sklopení sedadiel delených v pomere 40:20:40 vznikne úplne rovná plocha a až 1 680 litrov. Veko kufra je elektrické už v štandarde. Palubná doska ostáva pochopiteľne rovnaká, nechýba tak trojica displejov – 12,3″ digitálne budíky (za príplatok), 10,1″ displej multimediálneho prostredia a napokon 8,6″ displej panelu klimatizácie.

Motorová paleta je tiež so sedanom identická. Sprvoti budú na výber výhradne šesťvalce –  55 TFSI, teda benzínový 3-liter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatiaľ čo naftovú ponuku zastreší variant 50 TDI, teda naftový šesťvalec s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. Neskôr sa ukáže i vyhotovenie s výkonom 170 kW či 2-litrové jednotky s výkonom okolo 150 kW. V zmysle trendov bude quattro i vo forme quattro ultra (s pripojiteľným zadkom), o sprevodovanie sa postarajú dve prevodovky – 7-stupňový S tronic alebo v prípade 3-litrových naftových verzií 8-stupňový Tiptronic. Všetky modely sú už v základe mild-hybridom – za prítomnosti primárnej 48 V siete dokáže technológia ušetriť až 0,7 l/100 km.

 

zdroj | Audi

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *