Modelová ofenzíva Audi naberá s novou A6-kou na obrátkach. Nesmrteľne krivky kráľujú naďalej

Osamostatnenie Cupry je realitou a s ním aj prvé ovocie, až 300-koňová Ateca
Atraktívny Vision X jasne naznačuje, že úplne nové SUV od Škody bude mať naozaj gule

Áno, skutočne nejde len o facelift… Ja viem, naozaj nesmrteľná bočná silueta strechy ostáva prakticky totožná, úprimne si však povedzme, že ako v prípade menšej A4-ky, tak i A6-ky sa profil vozidla nemení dlhé roky, takže azda nik nečakal zásadnejšie zmeny. Jedine, že by čakal… Po vzore väčšej A8-čky sme predsa len možno verili v to, že naozaj aj tu prídu razantnejšie dizajnové kreácie, na druhú stranu si povedzme, že Audi očividne to, čo je dobré a úspešné, jednoducho nechce a ani nemá dôvod meniť. Nejeden by vás teda presviedčal, že ide len o facelift, no na fotkách nižšie nájdete skutočne úplne novú, v poradí 5. generáciu sedanu vyššej strednej triedy z Ingolstadtu.

Pri pozornejšom skúmaní totiž vášmu zraku neuniknú masívnejšie a o čosi viac vystupujúce blatníky, no a samozrejme do posledného detailu prepracované konce vozidla. Vpredu pochopiteľne nechýba HD Matrix-LED technológia s prísnou grafikou a zaujímavým členením, ktoré ktoré nadväzuje na opäť väčšiu, širšiu a hranatejšiu masku. Vzadu napokon nie sme svedkami prepojených ledkových svetiel, spája ich len efektná lišta. Vskutku zaujímavým detailom je náznak výfukov v nárazníku, najmä ak vo väčších modeloch A7 a A8 už nenájdete ani tvar naznačujúci koncovky. Samozrejme, bohužiaľ, ide len o záslepky…

 

To, že tvar karosérie ostáva zachovaný hovorí aj minimálny nárast rozmerov: + 7 milimetrov na dĺžku a 12 do dĺžky. Zásadne zmeny sa odohrali v interiéri. Ten v súčasnej generácii už naozaj s novým E-čkom a 5-kou zďaleka nestíhal držať krok a bol azda najslabšou stránkou odchádzajúceho modelu, medzigeneračne však neostal kameň na kameni. Koncepčne sme na úrovni väčších noviniek, ani tu teda nechýba trojica veľkoplošných obrazoviek – 12,3″ Audi Virtual Cockpit s vylepšeným rozlíšením, 10,1″ displej infotainmentu hore a napokon 8,6″ displej určený primárne pre ventiláciu dole.

Samotný návrh palubnej dosky je v zásade identický s tým, aký sme spoznali v novej A7-čke, čo v konečnom dôsledku ani neprekvapí – tak ako trieda E a CLS, či rad 5 a 6, tak aj technicky identické modely A6 a A7 ponúkajú rovnakú nielen techniku, ale aj vnútorný vizuál. Vrchná časť patrí horizontálnej línií so zapustenými výduchmi klimatizácie, plusom je zredukovanie plôch s klavírnym lakom. Batožinový priestor má totožných 530 litrov.

 

 

Žiadne prekvapenie sa nekoná ani pod kapotou. Úvodná ponuka počíta s dvojicou agregátov – 55 TFSI, teda benzínový 3-liter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatiaľ čo naftovú ponuku zastreší variant 50 TDI, teda naftový šesťvalec s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. V oboch prípadoch sme opäť svedkami nielen pohonu quattro, ale aj mild-hybrid technológie, ktorá za prítomnosti primárnej 48 V siete dokáže ušetriť až 0,7 l/100 km. Benzínový model akceleruje na stovku za 5,1 sekundy, o jeho sprevodovanie sa postará 7-stupňový S tronic, naopak, dieselový variant disponuje až 8-stupňovým tiptronicom.

Základná cena začína v Nemecku na čiastke od 58-tisíc €. Neskôr môžeme očakávať príchod nielen verzií S6 a RS6, ale aj 2-litrových naftových vyhotovení 40 TDI (150 kW a 400 N.m) a 45 TDI (170 kW a 500 N.m.). Na záver dodávam, že svetová premiéra je naplánovaná na autosalón v Ženeve, kde pôjde nepochybne o jeden z najväčších highlghtov.

 

zdroj | AUDI

4 Comments

  1. Ján M píše:

    Dúfam že tento model uvidím na autosalóne v BA + nebolo by na škodu si do neho sadnúť (y)

  2. Leonard Duleba píše:

    Nieje tam náhodou trošku chyba v tých prevodovkách?
    8 stupen hydromenič bude v nafte a DSG a.k.a. stronic v TFSI, či?
    DSG je dimenzované na 500Nm zatial čo 50 TDI uz ma 620Nm. Aj v doterajších modeloch A6 s 200KW (272k) bol stronic lebo na papieri mal presne 500Nm zatialčo uz biturbo verzia mala hydromenič (+/- 650Nm)

Napísať odpoveď pre martinzmartina Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *