MINI predstavuje okruhovú chuťovečku bez kompromisov, koncept John Cooper Works GP

Luxusné jachty zo Stuttgartu nabrali na šarme a technológiách. Vynovené 2-dverové S-ká sú tu!
Hyperšport z budúcnosti prichádza, veľkolepý Mercedes-AMG Project ONE tu nemá obdoby!

Frankfurtský autosalón bude miestom, kde nepochybne spoznáme i novinky z dieľne MINI. Dôkazom toho je aj pred pár dňami odhalený elektrický koncept, ktorý sa má pretaviť do sériovej podoby v nasledujúcich rokoch, okrem neho však v tejto chvíli spoznávame aj počin pod názvom John Cooper Works GP Concept. Podstatou koncepčného vozidla je, okrem iného, oslava 50. výročia od niekdajších triumfov značky v rámci Rely Monte Carlo, pričom exkluzivitka priamo nadväzuje aj na predošlé limitované edície ako John Cooper Works GP či Cooper S s John Cooper Works GP kitom. Už samotný dizajn, okorenený o početne zastúpený karbón, naznačuje spojitosť s pretekárskymi ambíciami, štúdia je teda nielen značne agresívnejšia, ale výrazne nabrala aj na šírke. Široké nárazníky a mohutné prahy vytvárajú spolu s rozmerným strešným spojlerom veľmi sebavedomý podtón, automobilka pritom hovorí o vyváženom rozložení hmotnosti, vďaka čomu majú byť opäť docielené “motokárové” jazdné vlastnosti. Nový GP koncept má teda trefne kombinovať maximálny výkon a zároveň tradičné prvky značky MINI.

 

 

Vonkajšok je zabalený do čiernej farby Black Jack Anthracite, výraznou mierou mu však sekundujú červene kontrastné prvky v odtieni Curbside Red. Aj naďalej ide tvarovo k povestné MINI, či už sa bavíme o predných výrazných LED svetlách alebo tých zadných. Tie ponúkajú mimochodom veľmi efektnú grafiku, ktorou je docielená polovičná britská vlajka Union Jack na každej strane. Okruhová chuťovečka je postavená na 19″ diskoch, pričom jej členitý bodykit je okorenený o uprostred umiestnenú dvojicu koncoviek výfukov, ale aj polep s číslom 0059 – odkaz na rok, kedy sa zrodilo klasické MINI, čiže 1959. Interiér ostáva verný základným prvkom, pričom všetky jeho prvky sú zamerané na vodiča. Koncept zobrazovania a ovládania s digitálnou prístrojovou doskou a head-up displejom umiestňujú všetky podstatné informácie tak, aby sa nachádzali v zornom poli vodiča. Nakoľko ide o vozidlo určené na rýdzo športovú jazdu, nevyhnutnosťou je ochranná klietka, dvojica škrupinových sedadiel s 5-bodovými bezpečnostnými pásmi a absencia zadnej lavice. Viac podrobností o technike pod kapotou nevieme, už o niekoľko dní sa však všetko podstatné iste dozvieme priamo na IAA. Za mňa palec hore, hádam sa dočkáme sériovky.

 

zdroj | BMW

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *