Luxus a praktickosť. To je nové GT-čko od BMW s novým názvom a atraktívnejšími tvarmi

Úplne nový, technológiami nabitý Karoq je realitou a s ním aj najkrajšie SUV od Škody
Plejáda moderných technológií, trendy dizajn a GTI s 200-koňovým 2.0 TSI! Nové Polo je realitou

Rad 5 Gran Turismo veruže nepatril k tým tradičným modelom značky BMW, ktorých prítomnosť v portfóliu každý ocenil. Aj napriek tomu si však tento špecifický variant kombinujúci komfort, pohodlie a luxus získal relatívne slušnú priazeň zo strany zákazníkov. Čas je však nezastaviteľný fenomén, no a keďže medzigeneračná výmená 5-kového radu je za nami, na rad prichádzajú tým pádom z neho odvodené vozidlá. Ako sa však čakalo, nová generácia nezmení len svoje tvary a technológie, ale aj označenie – príchod nového radu 8 do veľkej miery ovplyvní modelový rád 6, keďže ten sa už v budúcnosti zaobíde bez tradičného kupéčka, a teda, medzi 6-ky vstupuje práve nové 6 Gran Turismo. Pôvodné krivky a samotná koncepcia karosérie sa v zásade veľmi nemení, medzičasom však veľké GT-čko prichádza s atraktívnejšími a dynamickejšími tvarmi. Strecha smerom vzad padá o čosi skôr, čím sa BMW snaží docieliť ešte väčšiu podobnosť s kupéčkami. Samozrejme, stále sa bavíme o liftbacku – prítomné sú tak bezrámové okná, ale aj plnohodnotné piate dvere, ktoré prišli o dvojitý mechanizmus otvárania. Spomenúť pritom rozhodne musím aj výbornú aerodynamiku. Nová 6-ka disponuje koeficientom odporu vzduchu len 0,25 (predtým 0,29), za čo nemalou mierou môžu aj aktívne klapky vpredu a výsuvný zadný spojler.

Svalnatý vzhľad prednej časti podčiarkujú typické ľadvinky, na ktoré sú v duchu súčasných trendov napojené predné svetlomety, čím vytvárajú súvislý pás zdôrazňujúci šírku vozidla. Asi nikoho už neprekvapím, keď napíšem, že štandardom je LED technológia pre tlmené aj diaľkové svetlá dopĺňajú denné svetlá, za príplatok je však možné siahnuť po adaptívnych jednotkách. Ich súčasťou je aj variabilné smerovanie svetelného lúča, adaptívne a zákrutové svetlomety a BMW Selective Beam – neoslepujúce diaľkové svetlomety s dosahom svetelného lúča až do 500 metrov. Moderné ledky zdobia aj zadnú časť, kde sme navyše svedkami veľmi efektnej prepracovanej 3D grafiky.

 

 

V porovnaní s klasickou päťkou bude dominantou tohto modelu bude práve vnútorná priestrannosť, čo v konečnom dôsledku naznačuje aj samotný rázvor s dĺžkou 3070 milimetrov. Pochopiteľne, vnútrajšok je do väčšinovej miery zhodný s radom 5, teda minimálne po stránke palubnej dosky. Jej podstatou je tiež špičkový 10,25″ dotykový displej, nechýba však ani ovládanie gestami, no a pred vodičom trónia plne digitálne budíky. Kokpit je tak orientovaný na vodiča, volant v duchu tradícii značky ponúka hrubší veniec, no a svedkami sme aj vysoko kvalitných a dôsledne vyberaných a spracovaných materiálov. Spomenúť pritom treba, že už v samotnej základnej výbave bude vnútrajšok čalúnený kožou Dakota, ktorá v závislosti od výbavy dostane rôzne farby či spracovanie. Za príplatok bude po ruke viacero verzií koženého čalúnenia Exclusive Nappa. Niet pochýb o tom, že GT-čko bude vynikať hlavne priestrannosťou a komfortom na zadných sedadlách, nehovoriac o batožinovom priestore – po novom je vo veci objem až 610 litrov, čo je až o 110 litrov viac ako tomu bolo doteraz. Zadné sedadlá sú pritom delené v pomere 40:20:40, po ich úplnom sklopení tak vznikne až 1800 litrov.

Pokiaľ ide o pohonné agregáty, žiadne prekvapenie sa nekoná. Základom bude benzínový 2-litrový štvorvalec vo variante 630i s výkonom 190 kW / 258 koní. Nasledovať ho bude 3-litrový šesťvalec 640i s výkonom 250 kW / 340 koní, ktorý bude k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Naftovú ponuka zatiaľ zastrešuje len verzia 630d, ktorej podstatou je dobre známy šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní. Aj v tomto prípade je v ponuke sDrive aj xDrive. A áno, o prenos sily sa stará vždy výhradne 8-stupňový automat. Samotná automobilka pritom uvádza, že vďaka intenzívnym úpravám podvozka je nové 6 Gran Turismo citeľne obratnejšie a zároveň má aj lepšie jazdné vlastnosti. K jemnému vyváženiu medzi dynamickou ostrosťou a komfortom prispieva aj predná náprava s dvojitými trojuholníkovými ramenami a zadná päťprvková náprava. Predná náprava účinne eliminuje vplyv pruženia na riadenie, čo sa prejaví najmä pri razantnom bočnom zrýchlení. Na záver už len dodávam, že autosalónovú premiéru si nový bavoráčik odkrúti vo Frankfurte.

 


zdroj | BMW

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *