Jaguar rekordným preletom predstavuje svoje kompaktné SUV, štýlový E-Pace

Revolúcia od Audi nesie meno A8 a ja vám ju exkluzívne v predstihu predstavujem priamo z Barcelony!
Mercedes-Benz napĺňa sľuby a predstavuje prvý prémiový pick-up v Európe, novú triedu X

O tom, že Jaguar plánuje v najbližšej dobe rozšíriť portfóliou o hneď viacero SUV-čiek vieme už nejaký ten piatoček. V uplynulých hodinách tak došlo k predstaveniu nového prírastku, pričom ako inak, ak nie ďalším zápisom do knihy rekordov, ktorým sa k modelu F-Pace sa pripája menší E-Pace. Jeho dizajn sa nesie v duchu súčasného štýlu značky, novinka však disponuje veľmi kompaktnými tvarmi (na dĺžku len 4395 mm), do oka pritom padnú najmä mimoriadne krátke previsy. Pod estetický návrh sa podpísal Ian Callum, pričom automobilka sa netají tým, že svoj nový počin testovala od Afriky, Číny, cez Blízky východ, až po Nardo a Nürburgring. Väčšia karosérie je pritom vyrobená z hliníka, prítomná je však aj horčíková zliatina. Súčasťou štandardnej výbavy je 10″ displej infotainmentu, ale aj full-LED svetlá, za príplatok je napokon po ruke technológia Matrix či 12,3″ digitálne budíky. O plejáde asistentov netreba pochybovať, spomeniem tak napríklad sledovanie mŕtvych uhloch, udržovanie jazdného pruhu, núdzové brzdenie, stereo-kameru detekujúcu chodcov (pod kapotou sa dokonca ukrýva airbag pre chodcov), čítanie značiek, vo výbave sa ale objavuje aj wifi hotspot so 4G pripojením či head-up displej.

Za masívnou prednou maskou sa budu nachádza výhradne naprieč umiestnené preplňované štvorvalce z rodiny Ingenium. Benzínové jednotky zastrešuje dvojica výkonnostných vyhotovení – 183 kW / 250 k a napokon až 221 kW / 300 koní, s ktorou E-Pace akceleruje na stovku za 6,4 sekundy. Turbodieselová paleta počíta dokonca s trojicou variantov – 110 kW / 150 k, 132 kW / 180 k a 177 kW / 240 koní. Defaulte je kompaktné SUV poháňané prednými kolesami, za príplatok však nechýba pohon všetkých štyroch kolies so systémom s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na každé koleso osobitne. Prevodovky sú dve, a to buď 6-stupňový manuál, alebo 9-stupňový automat od ZF. Adaptívny podvozok je možné nastaviť v režimoch Normal, Dynamic, Eco a Rain, Ice & Snow. Pre úplnosť dodám, že batožinový priestor má 577 litrov, o obutie sa starajú 17 až 21″ disky, pričom novinka sa na trhu objaví budúci rok.

 

 

Zdroj | Jaguar

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *