Dizajnová pýcha Audi prešla evolúciou tvarov a revolúciou techniky. Úplne nová A7-čka je tu!

Najšportovejší Range Rover prešiel výraznou modernizáciou. Pribudol karbón, kone i hybrid
Dynamické proporcie kupé v robustnejšom balení. Nielen o tom je úplne nová X2-ka od BMW

Iste mi dáte za pravdu, že A7-čke prvej generácie, obzvlášť po facelifte, po stránke exteriérového dizajnu prakticky nič nechýbalo, nakoľko dlhé roky ide o jedno z najpôvabnejších vozidiel z Ingolstadtu. Zhodneme sa však určite i na tom, že o interiéri sa to už veľmi povedať nedalo, najmä vzhľadom na novšie modely, a ostatne, imidžový Sportback už naozaj nebol najmladší. Práve preto nám Audi v zmysle predošlých upútaviek servíruje úplne novú, druhú generáciu A7 Sportback. Jej dizajn veľkým prekvapením nie je, nakoľko ide skôr o decentnú evolúciu, než revolúciu. To sa v konečnom dôsledku dalo aj čakať, keďže u štyroch kruhov nebolo ani cieľom vydarený dizajn meniť. Navyše, ani samotné rozmery sa prakticky skoro vôbec nezmenili – 4969 x 1908 x 1422 milimetrov.

Za posledné roky sme v prípade Audi svedkami čoraz výraznejšieho dizajnu, ktorý tkvie v ostrejších líniách. Inak tomu nie je ani tu, nakoľko základná koncepcia karosérie sa nezmenila, jej krivky sú však o čosi vyzývavejšie. Dôkazom toho sú najmä oba konce vozidla – vpredu nájdeme 6-uholníkovú masku, úzke svetlomety s agresívnou grafikou a v najvyššej verzii aj HD Matrix LED s laserovou technológiou. Vzadu opäť nechýba výsuvný spojler, nové sú však svetlá – jednak sa rovnako pýšia prepracovanou grafikou, sú tvarovou užšie a zároveň navzájom prepojené, čám dodávajú podstatne dynamickejší look. Mimochodom, ak by ste hľadali na novej A7-čke koncovky výfukov, tak by ste ich hľadali už márne. Dokonca ani verzia v športovom S-line ich nemá. Hm, začínam sa báť, čo nás čaká v budúcnosti :/

 

 

Najväčším progresom prešiel interiér, ktorý sa nesie v úplne novom šate. Iste, množstvo lesklých plôch nebude asi po pár dňoch vyzerať najčistejšie, treba ale uznať, že akýsi minimalistický dizajn so spleťou kvalitných materiálov vyzerá veľmi dobre. Oceniť pritom treba, že i keď sa palubná doska podobá na tú v A8-čke, predsa len je v detailoch iná, čo je rozhodne plus. V skratke, za novým volantom je 12,3″ Audi Virtual Cockpit novej generácie, zatiaľ čo v strede dvojica (bohužia dotykových) obrazoviek s uhlopriečkou 10,1, respektíve 8,6″ a akustickou či haptickou spätnou väzbou. Nová A7-čka pochopiteľne prevzala plejádu technológií a asistentov z novej A8-čky, vrátane autonómnych fíčuriek pod skratkou Audi AI. Revolučnou je napokon technika pod kapotou, nakoľko po vzore vlajkovej lode bude á-sedmička už v základe mild-hybridom.

 

 

Súčasťou každej verzie je elektrická sieť s napätím 48 V, ktorá zásobuje energiou aj vedľajšiu elektrickú sieť s napätím 12 V. Hlavnú sieť 48 V napája štartovací generátor, ktorý je pripojený drážkovaným remeňom ku kľukovému hriadeľu motora. Motorová paleta je v čase uvedenia na trh (začiarok roka 2018) obmedzená len na jeden agregát. Pod novým označením A7 55 TFSI totiž nájdeme preplňovaný benzínový trojliter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m.

O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic, poznamenať však treba, že ide o quattro ultra, teda zadný pohon je prítomný len v prípade potreby. Audi následne hovorí o úplne novej generácii podvozka, na výber pritom budú až 4 typy – základné oceľové odpruženie, športový podvozok so zníženou svetlou výškou o 10 milimetrov, elektronicky riadené tlmiče a napokon adaptívny vzduchový podvozok so systémom udržiavania rovnakej svetlej výšky. Čerešničkou na torte je napokon zadný športový diferenciál či natáčanie zadných kolies. Ceny zatiaľ nepoznáme.

 

zdroj | Audi

1 Comment

  1. Matúš píše:

    Nádherné auto

    Som veľký fanda AUDIN

Napísať odpoveď pre Matúš Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *