Bentley vypúšťa do sveta nový Continental GT. Jeho nádherný dizajn ukrýva jedinečnú techniku

Najúspešnejšie Porsche prichádza vo svojej tretej generácii. Privítajte (staro)nový Cayenne
Luxusné jachty zo Stuttgartu nabrali na šarme a technológiách. Vynovené 2-dverové S-ká sú tu!

Ak sa povie Grand Tourer, asi každého automobilovo zdatného napadne Continental GT, ktorý je jednoducho stelesnením a akousi definíciou luxusného GT-čka. Niet divu, že na pláne je už tretia generácia, jej príchod však prišiel skôr ako by sa mohlo zdať. Paradoxne, Bentley si na slávnostné odhalenie vybralo rovnaký deň ako koncernové Porsche, a tak sme v priebehu niekoľkých hodín spoznali naraz dva najdôležitejšie modely dvoch značiek v rámci VW Group. Narozdiel od Cayennu je však nový Continental dizajnovo už na prvý pohľad značne odlišný od svojho predchodcu. Azda najlepšou správou je, že Briti naozaj ne(s)klamali a nové GT-čko vo finále do veľkej miery vychádza z predošlého konceptu EXP 10 Speed 6. Svedkami sme tak podstatne atraktívnejších tvarov a zároveň menej ťažkopádneho dojmu. Continental GT s poradovým číslom tri vystupuje totiž oveľa modernejšie, štýlovejšie a zároveň aj športovejšie.

 

 

Prednej časti dominuje masívna maska a dvojica svetlometov odlišných rozmerov. Pokiaľ ide o techniku, vo veci je Matrix-LED technológia zabalená do efektného kryštálového skla. Bočný silueta naznačuje dynamickejší potenciál o čom svedčí plynulo klesajúca strecha, ktorá priamo nadväzuje na zadnú časť. Tam nájdeme oveľa užšie koncové ledkové svetlá a tradičnú oválnu dvojicu koncoviek výfukov. Na výber bude 17 lakov karosérie, štandardom sú 21″ kolesá, za príplatok je však možné B-čko postaviť až na 22-ky. Ako sme si už zvykli ostatné mesiace zvykli, esťe väčšie zmeny sa odohrali v interiéri, ktorý je prakticky od základov nový. Za 3-ramenným volantom nájdeme plne digitálne budíky, stred palubnej dosky následne tvori otočný panel s 12,3″ displejom infotainmentu. Ako uvádza značka, Bentley Rotating Display je prvý otočný displej, ktorý je možne úplne zaklopiť. Kokpit samozrejme tvorí spleť tých najkvalitnejších (zväčša ručne vyrábaných) materiálov  najrôznejších farieb, ostatne, stále ide v prvom rade o luxusne 2+2 gétéčko.

 

 

Asi nikoho neprekvapím, keď napíšem, že pod kapotou tróni mohutná W12-ka, má ísť však o značne vynovený 6-litrový agregát. Výsledný výkon je na úrovni 635 koní a 900 N.m, vďaka čomu je možné dosahovať maximálnu rýchlosť až 333 km/h. Akcelerácia z 0 na 100 km/h zaberie luxusnému GT-čku s váhou 2244 kilogramov (medzigeneračne – 80 kg)  len 3,7 sekundy. Prenos sily má na starosti 8-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá ma zaručovať rýchle a hladké radenie. Možno ešte väčšie haló než samotný dizajn či výkon predstavuje 48-voltový systém Dynamic Ride, teda podvozok fungujúci na báze elektromotorov. Tie majú nastavovať polohu stabilizátorov tak, aby ich v zákrutách na vonkajších kolesách tlačili dole, zatiaľ čo na vnútorných hore. Docielená je tak výrazná eliminácia nakláňania karosérie. Nuž, nechajme sa prekvapiť, testy na Nürburgringu naznačovali naozaj veľké veci. Tak či onak, autosalónová premiéra bude vo Frankfurte, predaj začne krátko na to.

 

 


zdroj | Bentley

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *