Prevetral som TTS, RS Q3 a R8 V10 plus. Ako jazdia špičkové modely Audi?

Na Hungaroringu som vyskúšal najlepšie BMW súčasnosti, špičkové M2 Coupé!

Ešte v roku 2016 domáce zastúpenie značky Audi spískalo veľmi atraktívny roadtrip naprieč Slovenskom, čoho výsledkom bola dobrodružná cesta s vozidlami tejto automobilky. Audi Sport Experience Slovakia 2016 však nerátalo s hocijakými vozmi, práve naopak, podstatou eventu boli výhradne športové kúsky s povestnými plaketami S a RS. Nakoľko viacero z prítomných modelov zhmotňovali vcelku nové záležitosti, nejeden z nich pochádzal priamo z Nemecka, menovite tak našu mapu niekoľko dní križovali exkluzivitky ako TTS Roadster, RS3 Sportback, RS6 Avant performance, RS7 Sportback, S8, RS Q3, SQ5 či R8 V10. I keď som nemal tú možnosť sa zúčastniť samotného podujatia, po jeho skončené, ešte krátko predtým, ako sa jednotlivé vozidlá vrátili do Nemecka, som dostal príležitosť si hŕstku zo zúčastnených audiniek vyskúšať na vlastnej koži v okolí Bratislavy. Krátko po úvodnej rozprave a predstavení pätice modelov (TTS Roadster, RS Q3, SQ5 plus, S8 a R8 V10 plus) som postupne sadol za volanty jednotlivých počinov  a okúsil ich kvality. Keďže osobne ma najviac zaujala trojica TTS, RS Q3 a napokon nepochybne aj vrcholná R8-čka, moje osobné dojmy nájdete nižšie.

 

TTS Roadster

Musím sa priznať, že napriek tomu, že v spojení s TT-čkom sa zväčša hovorí ako o aute pre (inak orientovaných) kaderníkov, nová generácia ma skutočne príjemne prekvapila. Tretie pokračovanie naozaj predčilo moje očakávania, navyše, vďaka v značnej miere veľmi agresívnym vonkajším partiám sa najnovšia generácia tejto ikony určite zdala oného neslávneho statusu. Zovňajšok, obzvlášť vo verzii TTS značne nabral na hranách, pod čo sa do veľkej miery podpísali najmä prísne predné svetlomety s full-LED technológiou. Vzadu tradične nechýba štvorica výfukov, výsuvné krídlo, no a bavíme sa o vyhotovení Roadster, preto sa ponad posádku vysúva strecha (Audi i naďalej ostáva verne plátenej streche).

Nemalú pozornosť si zaslúži však aj palubná doska – síce postráda akúkoľvek stredovú obrazovku, čím vyznie vrchná časť možno prázdno, lacno až fádne, špičkový 12,3″ prístrojový štít za volantom však predstavuje čistú fantáziu. Perfektná grafika, možnosti zobrazovania a viaceré prechody či animácie ulahodia oku. Navyše, na jednom mieste nájdete všetko, čo potrebujete. Príjemným detailom sú i výduchy klimatizácie s integrovanými displejmi uprostred. V neposlednom rade treba spomenúť 2-litrový štvorvalec s výkonom 228 kW / 310 koní a 380 N.m, ktorý predznamenáva, že pri váhe len približne 1250 kilogramov ponúkne skutočne svižné jazdné vlastnosti a kopec zábavy. Realita očakávania dokonca predčila, keďže za prítomnosti dvojspojkovej prevodovky S tronic (síce len so 6 prevodmi) a pohonu všetkých kolies sa bavíme o mimoriadne agilnej a športovo strihnutej záležitosti. Tú trefne doprevádzajú výstrely od výfukov pri preraďovaní, najmä ak jazdíte s nebom nad hlavou. Veľká paráda, môj vtedajší live stream vám priblíži tieto dojmy ešte autentickejšie. Je ťažké si predstaviť, ako potom jazdí 400-koňové TT RS.

 

 

RS Q3

Iste, spomedzi modelov ako RS6, RS7 či nebodaj R8 je každý crossover či SUV tak trochu v úzadí, je ale hneď niekoľko faktorov, ktoré robia i tento model (pre určitú skupinu ľudí) zaujímavým. V prvom rade ide o jediné SUV od Audi, ktoré sa hrdí plaketami RS, čo značí, čím by sa dalo možno povedať aj to, že ide v podstate o jediné “podstivé” športovo založené SUV značky. Za jeho nedávno faceliftovanou maskou nájdeme dobre známy 2,5-litrový 5-valec TFSI, čiže agregát, na ktorý sa valia len a len slova chvály v RS3-ke. Aby som bol presný, výkonnostne sme na úrovni 250 kW / 340 koní a 450 N.m. Samozrejme, tradícia ostáva zachovaná, takže 7-stupňová prevodovka S-tronic prenáša silu na všetky štyri kolesá. Vrcholná Q3-ka vyšprintuje na stovku už za 4,8 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Každému je teda pravdepodobne jasné, že ide o naozaj svižné vozidlo, ktorému do kariet hrajú predovšetkým kompaktné rozmery, ktoré mu väčšie SUV-čka musia len a len závidieť. SUV-čko, teda lepšie povedané crossover, v danej konfigurácii vyzerá zvonku skutočne moderne a atraktívne, pravdou však je, že niektoré časti interiéru by si zaslúžili rozhodne hodnotnejšie vyzerajúce spracovanie. Za volantom tohto nadopovaného crossoveru si užijete kopec srandy, nehovoriac o tom, že päťvalec ponúka charizmatický zvuk, ktorý je okorenený športovým výfukovým systémom. Dokonca, možno to vyznie paradoxne, no osobne radím zvukový prejav RS3-ky/RS Q3-ky medzi to najlepšie v rámci Audi. Na ceste vystupuje táto Q3-ka vyslovene sebavedomo, pričom dokonca značne tají svoju vyššiu stavbu karosérie, keďže i pri rýchlych prejazdoch tiahlych zákrut sa nakláňa len minimálne a výborne drží stopu.

 

 

R8 V10 plus

Teraz rozhodne nikoho neprekvapím, že highlightom je najšportovejšie Audi zo všetkých, a teda úplne nová R8-čka. Priznám sa, že po jej úvodnom predstavení som bol zozačiatku mierne skeptický voči dizajnu. Ako som predpokladal, už prvotné stretnutie naživo na minuloročnom autosalóne v Ženeve môj názor zmenilo. Je pravda, že Audi neponúka na pohľad v zásade nič iné a prevratné, no evolúcia osvedčeného dizajnu z minulej generácie sa podarila, a najmä spredu vystupuje er-osmička mimoriadne atraktívne a hrôzostrašne (autá vám doslova odskakujú z pruhu). Povestný karbónový panel za dverami sa rozdelil, silueta strechy však ostáva naďalej zachovaná, zatiaľ čo zadok pôsobí viac sploštene. Na oboch koncoch nájdeme vysoko-výkonné full-LED svetlomety, no a samozrejme nechýba  viacero funkčných aerodynamických prvkov.

Najväčším progresom prešiel kokpit, kde po vzore TT-čka dominuje 12,3” displej štandardne nahrádzajúci konvenčné, analógové budíky. Na výber je viacero režimov zobrazovania, pričom jeho centrom je vždy jeden centrálny budík. Vnútrajšok je značne futuristickejší a športovejší, zaujímavo je tvarovaná predovšetkým stredová konzola, kde za oddeľujúcim panelom od vodičových nôh nájdeme vzdušný priestor s niekoľkými ovládačmi, no a úplným stropom je perfektný 3-ramenný volant s viacerými “magickými” tlačidlami. Samozrejme, neprehliadnuteľná je aj páka sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky S tronic, to najdôležitejšie sa však skrýva za dvojicou nových sedadiel – 5,2-litrová V10-ka z Huracánu s výkonom 449 kW / 610 koní. Áno, ide o vôbec najvýkonnejšiu verziu s dodatkom plus, ktorej akcelerácia na stovku trvá len 3,2 sekundy, zatiaľ čo maximálka je až 330 km/h. Už tieto čísla vám asi čo-to naznačia, nehovoriac o cenovke 217-tisíc €. Ako jazdí nový superšport od Audi v skutočnosti si pozrite na videu, kde nájdete moje bezprostredné pocity a nádherný zvukový prejav desaťvalca.

 


3 Comments

  1. Michael píše:

    Krása, nádhera, tá R8 je niečo neskutočné, no stačilo by mi aj to TT, aj keď nie som kaderník… 😀 Vidno ako si bol rozrušený pri písaní o tej R8, nejaké drobné preklepy tam sú 🙂 “Na oboch koncoV nájdeme…”, “…no AK úplným stropom je perfektný…”, predpokladám že tam malo byť iba “a”, “…tronic, to najdôležitejšiA sa však…”. No inak paráda, teším sa na ďalšie články. Btw. stránka vyzerá dizajnovo fakt mega dobre! Len tak ďalej 😉

Napísať odpoveď pre martinzmartina Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *