Od fotky v mobile až po vyše 35-tisíc fanúšikov jedinečného projektu #EXKLUZIVITACIEST

Nádherné krivky a burácajúcich 670 koní. Aj o tom je jedno z prvých Ferrari 488 GTB u nás!
Zažil som Zelené peklo! Má 585 koní, brutálny zvuk, úchvatnú farbu a máme ho už aj na Slovensku

Pamätám si, ako by to bolo včera… Áno viem, toto je taká klišé formulka, ale naozaj to mám stále živo v pamäti. Jedného dňa (to, či bol pekný už neviem), mi po veľmi úpešnom článku o luxusných a športových vozidlách zachytených v európskych metropolách napadlo spraviť aj post s hŕstkou automobilov tohto druhu u nás. Dal som dokopy pár mobiloviek a čuduj sa svetu, článok tak vystrelil, že prekonal azda moje všetky vtedajšie príspevky na Refresheri. Po niekoľkých dieloch mi v hlave skresal nápad založiť na modrej sociálnej sieti stránku, kde by som s akou-takou pravidelnosťou prispieval mojimi fotkami z ciest. Teda, pravdu povediac, túto myšlienku som mal v hlave už dosť dlho. Odmalička som sledoval autá, i ľudí, ktorí ich sledovali, fotili či testovali, a ostatne, od čias môjho prvého mobilu s foťákom (Nokia 3100 lol) som si zaujímavé autá fotil aj ja. Lenže, povedali by ste, že u nás bude čo uverejňovať? Priznám sa, ja som o tom dlho pochyboval, nemusíme si tu totiž vravieť, aká chudobná krajina sme. Moje štúdium v Bratislave mi ale otvorilo oči a predsa len nakoplo. Výsledkom je projekt, ktorý u nás nemá obdoby, má za sebou viac než 3 roky každodennej (!) aktivity, vyše 2000 autentických fotografí a viac než 35-tisíc vás, fanúšikov!

Ďalšie klišé, ale áno, o tomto sa mi skutočne ani nesnívalo. Iste, na jednu stranu to nie je nič neskutočné, zďaleka to nie je ani najväčšia stránka na Facebooku a ani som neobjavil Ameriku. Na druhu stranu som ale objavil dieru na “trhu”, prišiel s niečim, čo tu dovtedy nebolo a dotiahol to až tam, kde by som to v rovine “hobby” nečakal. Nebudem však klamať (ako iste niektorí skalní z vás vedia), za týmto projektom nestojím sám, keďže nebyť Jakuba, #exkluzivitaciest by nebola tam, kde je teraz. Ešte pred zrodom stránky mi bolo jasné, že sám to jednoducho nedám. Najmä ak to má byť kvalitné, čo bola, je a aj bude vždy moja priorita. Našťastie, alebo lepšie povedané chvalabohu som mal nejaký ten čas v hľadáčiku chalana, ktorý na istom fóre so železnou pravidelnosťou pod menom jakub0040 alebo ak chcete Bratislava Car Spotters prispieval s úlovkami z nášho hlavného mesta. Neváhal som ho preto osloviť, navyše mal veľmi kvalitné fotky – pojem car spotting poznalo okrem nás dvoch v tom čase u nás asi tak päť až desať ľudí, nieto, že by ho ešte vykonávali na takej kvalitnej úrovni ako on. Slovo dalo slovo, predniesol som mu moju predstavu, ujasnili sme si jasné pravidla a 10. marca 2014 sme boli online. Toto bola prvá fotka.

 

 

Sprvoti však Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest mali paradoxne úplne inú podobu, akú poznáte dnes. Keďže som disponoval skutočne rozsiahlou databázou svojich fotiek a mal som po ruke eso, akým bol Jakub, o tom, že by sme postovali aj iné, ako naše fotky, sprvoti nepadlo ani pol slova. Lenže, už po pár dňoch nám prišli hneď viaceré fotky aj od vás a vtedy to začalo naberať obrátky (prvá fanúšikovská fotka). Pamätám si, že sme s Jakubom dokonca rozmýšľali, či fanúšikovské fotky budeme vôbec uverejňovať. Bolo však jasné, že dvaja celé Slovensko jednoducho nepokryjeme, nehovoriac o Česku. Potom prišla ďalšia dilema. Začali sme riešiť, či budeme upravovať aj fotky od fanúšikov alebo len tie naše. Keďže sme obaja fotili len telefónmi, nemali sme tak kvalitné fotky, aké bolo vidieť z európskych metropol, preto som apeloval na to, aby sme vždy vybrali len tie najlepšie zábery a každý z nich som následne upravoval. Napokon sme sa zhodli, že upravovať budem aj fotky fanúšikom, aby nedošlo vo všeobecnosti k úpadku kvality príspevkov. Žiaľ, nie každý to s foťákom vie, čím sme si celý ten proces uverejňovania pekne skomplikovali, som však rád, že s Jakubom máme v tom vždy jasno, lebo kvalita > kvantita.

Paradoxne aj napriek tomu, že fotiek sme mali vždy viac než dosť, prešlo len niekoľko mesiacov a karta sa tak obrátila, že skôr ako som vyberal, ktorú z našich fotiek použiť, som musel triediť e-maily od vás, lebo môj inbox mal veruže čo robiť. Ani neviem ako, jednoducho sme len fotili, upravovali a uverejňovali, a fanúšikov pribúdalo. Odstupom času sme i v rámci dopytu pridali rozšírenejšie popisy k fotkám s najhlavnejšími informáciami, vytvorili a upratali fotky do albumov, neraz sme pridali záber, ktorý doslova obletel svet a stránke zaručil viac než 100-tisícový dosah za týždeň. Ľudia sa začali predbiehať v tom, kto odfotí lepšie auto, kto má kvalitnejší záber a komu dáme prednosť. Síce som odstupom času pochopil prečo sa hovorí, že najhoršia práca je práca s ľudmi, dúfam, že i tým, ktorým sme fotky napokon neuverejnili, neležíme v žalúdku. Proste, všetkým sa vyhovieť nedá, najmä nie takým, ktorí sa oháňajú tým, že majú Samsung S11 s 85 Mpx foťákom, no na fotke je pritom len pol auta. V každom prípad, dnes ste súčasťou najväčšou automobilovej komunity svojho druhu u nás, vďaka ktorej tvoríme nielen najväčšiu databázu (exkluzívnych) automobilov na našom území, ale zároveň vám neraz ako vôbec prví servírujeme informácie a zábery najnovších prírastkov. V blízkej budúcnosti sa môžete tešiť na ďalší exkluzívny obsah, na teraz mi už neostáva nič iné, ako vám v priloženej galérii ukázať tie najväčšie pecky, ktoré sme kedy uverejnili. A samozrejme, ďakujeme! Vidíme sa na fejsbuku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *