6 exkluzivitiek, 2734 koní a vyše 900-tisíc € pokope. Nielen o tom bol nezabudnuteľný AMG trip

Zažil som Zelené peklo! Má 585 koní, brutálny zvuk, úchvatnú farbu a máme ho už aj na Slovensku
14. mája 2017
Puristická dokonalosť! Takto vyzerá prvé a zároveň aj jediné Porsche 911 R u nás
22. júna 2017

Keď som v úvode roka dostal echo o tom, že v máji sa bude konať ďalší 3-dňový trip s domácim zastúpením značky Mercedes-Benz, doslova som odpočítaval dni ako malý chlapec. Vždy totiž vravím, že čo sa ľudí, organizácie, trasy a hlavne počtu, respektíve typu vozidiel týka, všakovaké výletíky s trojcípou hviezdou sú bezkonkurenčne tie najlepšie. Navyše, ak tentokrát išlo o jazdnú prezentáciu s dodatkom AMG, v hre boli naozaj veľké veci. Moje predpoklady sa, do bodky, naplnili. Za vše hovorí najmä prítomný vozový park, ktorý posunul latku tak vysoko, že popravde si myslím, že bude trvať niekoľko (dlhých) rokov, kým sa zúčastním nejakého dobrodružstva s obdobným zastúpením. Menovite – Mercedes-AMG GLA 45, C 43 Cabrio, GLC 43 Coupé, E 63 S, GT R, no a čerešničkou na torte bolo brutálne G 500 4×4²! Áno, nechýbala ani táto monštruóznosť. Inými slovami, v číslach sa bavíme o šestici áut s výkonom 2734 koní a spoločnej cenovke vyše 900-tisíc €. Nepochybne, ani tentokrát tomu nebolo inak a na scéne sa objavil osvedčený dream team, keďže v duchu snahy o vytvorenie čo najlepšej posádky nemohol po mojom boku chýbať Draho. Náš plán bol pritom jasný. Nakoľko som vám už skutočne detailne predstavil model GLC 43 Coupé a video ostrého GLA-čka príde čoskoro, upriamili sme našu pozornosť na štvoricu highlightov. Tu je výsledok:

 

 

Aby som vám aspoň v skratke priblížil celý program, poslúžia mi ešte nasledujúce riadky. Cieľom tohtoročného výletu bolo Východné Slovensko, presnejšie jeho najvýchodnejšia obec. Poďme ale pekne poporiadku. Ako je už zvykom, prvé kilometre z Bratislavy viedli po diaľnici, presnejšie južnou trasou smerom do Banskej Bystrice. Odtiaľ prišli na rad konečne aj kľukaté cestičky, ktoré prítomné posádky len a len ocenili. Nakoľko vozidiel bolo šesť a dni tri, každý deň si posádky vyskúšali dve autá. Pravdu povediac, prítomné vozidlá predznamenávali, že nielenže sa účastníci majú na čo tešiť, ale doslova nevedia, na ktorý z modelov sa majú tešiť viac. No schválne, čo by ste si vybrali ako prvé vý, najvýkonnejší crossover na svete, famózne fungujúce SUV, športový kabriolet, 612-koňový supersedan, zelenú beštiu či vyše 3-tonové G-čko?

Bola to práve trieda G, ktorá pätici športových modelov AMG kryla chrbát, navyše, hlavne v mestách či dedinách bola žijúca legenda v špeciálnej verzii a ešte špeciálnejšej farbe stredobodom pozornosti.  Obrovské rozmery a svetlá výška 44 centimetrov hovorí za všetko. Aby toho nebolo málo, krátko na to, ako sme sa vzdialili od Vysokých Tatier sak k tímom pripojil ďalší nemenej zaujímavý exemplár – nové E 43 s posádkou z prešovského zastúpenia Mercedes-Benz. Tá zaviedla stádo burácajúcich koní s trojcípou hviezdou v znaku naprieč Prešovom či Michalovcami až do Vinného, ktoré bolo záverečnou zastávkou prvého dňa. Na brehu Vinianského jazera sme si v podvečerných hodinách vymenili prvé zážitky a zároveň tamojším bližšie ukázali náš exkluzívny vozový park, keďže záujem okolia bol neskutočne obrovský. Napokon nám už neostávalo nič iné, len vychutnať si večeru v nádhernom prostredí, ochutnať miestne vína a prebrať to, čo sa bude diať druhý deň.

 

 

Nasledujúce ráno sa nieslo v znamení začlenenia ďalšieho vozidla do konvoja. Asi nikoho neprekvapím, keď napíšem, že opäť šlo o počin s rukopisom z Affalterbachu – G 55 AMG. Osem famózných modelov najrôznejšieho druhu sa teda svižným tempom vybralo smerom k vodnému dielu Starina, kde sa konečne podarilo nájsť dostatočne veľké miesto na spoločnú vyše 3600-koňovú fotku. Pochopiteľne, nemohla chýbať ani prehliadka samotnej nádrže, ktorá je tou najväčšou nádržou pitnej vody aj v strednej Európe, my sme sa ale tešili na niečo iné. Po obednej prestávke v oblasti Sninských Rybníkov totiž sadáme do 585-koňového GT R-ka, s ktorým sme sa vydali cez obce Runina či Uličské Krivé. Zlatým klincom programu bola uzavretá cestička naprieč lesom, kde sme si mali každý vychutnať príslušné vozidlo plnými dúškami. Žiaľ, v momente, keď sme sa dostali na určené miesto, privítalo nás tam snáď to najhoršie počasie, aké len mohlo. V konečnom dôsledku sme si ale prítomnú prietrž mračien užili, keďže sedieť v takmer 600-koňovom aute so zadným pohonom, navyše obutým do semi-slickov, je poriadny zážitok. I keď, pravdou je, že s Drahom sme túto vodičskú skúšku ešte dlho predychávali.

Tretí deň vyrážame z najvýchodnejšej obce, Novej Sedlice, v matnom pekle. Luxusné a mimoriadne pohodlné E-čko s 4-litrovou V8-čkou a výkonom, za aký by sa nehanbilo viacero súčasných superšportov, smerujeme naprieč malebným Slovenskom na späť západ. Na presun perfektne poslúžili kľukaté cestičky medzi Sninou, Humenným a Vranovom nad Topľou. O čosi plavnejšiu a komfortnejšiu jazdu v opojení tradičného luxusu sa napokon postarala diaľnica popod Vysokými Tatrami. Krátko po obede však prichádza na rad pre nás to najúchvatnejšie – štartujeme opäť 4-liter, tentokrát ale v žiarivom G 500 4×4². Poviem vám, že už prvé metre za volantom tohto monštra stáli za to! Štrikovať sa vo zvýšenom G-čku na portálových nápravách cez Donovaly naozaj nie je sranda, po chvíli sme ale s Drahom spevnené cesty opustili. Veď predsa, triedu G treba prevetrať aj mimo nich. Ako to dopadlo ste mohli vidieť vo videu, kde sme opáčili aj McDrive. Do Bratislavy sme sa tak síce vrátili ako úplne posledný až v neskorých hodinách, v G-čku za vyše 250-tisíc € však nesedíte každý deň, takže to rozhodne stálo za to. Teda, celý tento trip stál skutočne za to! Zase raz tak môžem napísať a potvrdiť to, že mám za sebou ďalší hviezdny a bezkonkurenčný výlet, ktorý vo mne zanechal množstvo ťažko opísateľných zážitkov.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *