Audi radikálne mení označenie verzií. Je absurdné, avšak na druhú stranu pochopiteľné. Prečo?

Prečo ma nová A8-čka dostala viac ako som čakal a dalo teda Audi dole S-ko?
13. júla 2017
Carsharing sa stáva čoraz väčším fenoménom veľkých miest. Platí to aj u nás?
11. októbra 2017

Ako blesk z jasného neba Audi informuje o tom, že v dohľadnej dobe chystá kompletne prekopať označenie verzií svojich jednotlivých modelov. Už túto správu možno považovať za naozaj nečakanú až prekvapivú, ešte viac však zaujme vskutku absurdný štýl nového značenia. Zo zadnej časti vozidla sa totiž úplne vytratí číselný údaj reprezentujúci objem, keďže pred skratky T(F)SI či TDI sa po novom nasťahuje dvojica iných čísiel. V Ingolstadte sa rozhodli svoje automobily značiť podľa výkonu, respektíve, lepšie povedané podľa kilowattov (áno, už dlhšie je smerodajnejšia jednotka kW než kone, teda PS). Výsledok? Však posúďte sami…

< 96 kW = 30
110 – 120 kW = 35
125 – 150 kW = 40
169 – 185 kW = 45
210 – 230 kW = 50
245 – 275 kW = 55
320 – 340 kW = 60
> 400 kW = 70

Takže, laicky povedané, v prípade novej generácie Audi A8 platí, že pokiaľ siahnete po motore 3.0 TDI s výkonom 210 kW, vzadu sa ocitne nápis 50 TDI, zatiaľ čo verzia s agregátom 3.0 TFSI ponesie označenie 55 TFSI. Dramatická zmena nomenklatúry sa poprvýkrát ukáže práve s príchodom á-osmičky, do leta 2018 sa však označovanie zjednotí pre všetky modely, okrem variantov S a RS. Nie, toto skutočne nie je prvý apríl.

Iste si teraz poviete, že ani konkurenčné BMW či Mercedes-Benz nemá momentálne najšťastnejšie označovanie verzií, čo je v konečnom dôsledku aj pravda, lenže v tomto prípade sme svedkami presne opačného scenára. 63-kové AMG je pojem, kult či legenda, rovnako tak ako Bavori zadefinovali, že 30i-čka sú ikonické verzie. V súčasnosti už síce vrcholné meďáky nepoháňa legendárna 6,3-ka (respektíve 6,2-ka), a rovnako tak ani také mníchovské 530i už nie je ten povestný 3-litrový šesťvalec, no staré-známe označenia ostali, lebo čo-to naznačujú, pričom sila ich mena či postavenie v rámci portfólia naďalej ostáva. Prosto, 63-ky sú najväčšie bomby a rovnako každý vie, že 30i-čkový bavorák nie je žiadny základný „sociál“. Ale toto?

 

 

Avšak, keď človek trochu porozmýšľa, tak jednoducho začne šípiť, kde je pes zakopaný. Audi doposiaľ žiadne špeciálne číselné označenie nehrotilo, jednoducho na rovinu príslušným číslom jasne naznačilo objem daného motora. Možno ste si ale všimli, že napríklad nová Q2-ka už žiadne označenie objemu motora nemá, nakoľko vzadu nájdeme len skratky indikujúce, či ide o benzínový alebo naftový variant. Pointou totiž je, že ono by to nebola bohvie aká sláva, keby na prémiovom aute vzadu trónil nápis 1.0 TSI (odhliadnuc od jeho kvalít). Prosto ho tam už radšej ani nedávajú. Tým pádom ale Audi začalo ísť samé proti sebe, keďže práve na klasickej plakete s objemom motora stálo celé doterajšie označenie motorických verzií (narozdiel od konkurencie).

Časy sa ale jednoducho menia a smerodajnejší začína byť výkon než objem. Teda, minimálne marketingovo ide pochopiteľne o zaujímavejší údaj – bežný zákazník (rozumej, žiadny automobilový nadšenec či fanúšik) viac rieši výkon než veľkosť motora. Navyše, o takých 10 rokov (za predpokladu súčasných trendov) by bolo trochu trápne, ak by bolo na takej povedzme A8-čke vzadu vyvesené 2.0 TDI či nebodaj 1.5 TSI. Audi tak vskutku pochopiteľne prechádza na stratégiu typu, čím viac pásikov, tým viac Adidas. Inými slovami, už nerieši stále zmenušujúcu sa veľkosť motora. Čim väčšie číslo, tým väčší frajer, lebo má väčší výkon. A to je cela pointa. Takto síce bude v budúcnosti pod kapotou možno len malý preturbený či nejako elektricky dopovaný štvorvalec, no celkový výkon bude na pohľad zaujímavý a to je vo výsledku na oko oveľa podstatnejšie než to, či je to štvorvalec alebo šesťvalec. Takže, neostáva nám nič iné, len si začať zvykať.

 
zdroj | Audi

2 Comments

  1. Jozko píše:

    Super vsak teraz si mozu bez hanby zakupit A8 1.0 TDI (ak taku vymyslia) s napisom 30 TDI, ved kazdy (debil) si bude mysliet ze to je trojliter 😀 Alebo ze je to silne ako BMW 730d. Audi – styri krouzky pro …
    HANBA aspon vidno aky typ klientov kupuje Audi – 1liter diesel a vzadu kridlo – TOP STROP 😀

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *